معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهردار قم از آماده سازی شهر قم توسط شهرداری برای برگزاری مراسمات اربعین خبرداد.
کد خبر: ۶۷۳۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۰ 28 October 2018

 

به گزارش تابناک قم، سیدامیر سامع با اشاره به اهم اقدامات اجرایی شهرداری قم در اربعین حسینی در سطح شهر قم اظهار کرد: ستادهای هشتگانه اطلاع رسانی و خدمات رسانی در سطح مناطق هشتگانه شهری با محوریت پیرامون حرم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران به سه زبان اردو، عربی و انگلیسی تشکیل شده است.

وی به آماده باش و استقرار اکیپ‌های عملیات و امدادی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی در هسته مرکزی و پیرامون حرم کریمه اهل بیت، مساجد و تکایا اشاره کرد و افزود: در این ایام آماده باش و فعالیت بیش از هزار و 500 نفر از پرسنل خدمات، فضای سبز و ستادی را به صورت شبانه روزی در دستور کار داریم و پیش بینی فعالیت 270 دستگاه ماشین آلات مکانیزه جهت جمع آوری پسماندها صورت گرفته است.

معاون شهردار قم با اشاره به آماده باش کامل سازمان‌های حمل و نقل و ترافیک ، تاکسیرانی و اتوبوسرانی در راستای جابجایی عزاداران حسینی گفت: اکیپ‌های تخلفات شهری در راستای کنترل ناهنجاری‌های اجتماعی با محوریت حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) و مسجد مقدس جمکران در این ایام فعال خواهند بود.

وی با اشاره به فعالیت اطلاع‌رسانی ویژه سامانه 137 در ایام اربعین خاطرنشان کرد: پیش‌بینی شده که به سه زبان اردو، عربی و انگلیسی نیز پاسخگویی به نیازمندی‌های زوار خارجی صورت گیرد.

سامع از تکمیل سیاه پوش کردن یکپارچه سطح مناطق هشتگانه با محوریت پیرامون حرم مطهر کریمه اهل بیت و محل عبور دستجات عزاداری و مسجد مقدس جمکران خبر داد و گفت: صدور مجوز استقرار ایستگاه صلواتی در راستای کنترل نظم، نظافت و پاکیزگی محیط شهری از دیگر اقدامات شهرداری در این ایام است.

وی ادامه داد: در این خصوص هماهنگی لازم در خصوص کنترل موارد ایمنی و ترافیکی، نظم و نظافت شهری و تدابیر پیشگیرانه در محوطه پیرامون ایستگاه‌های صلواتی از قبیل تهیه مخازن فان، سطل‌های کارتن پلاست و کیسه‌های زباله در محوطه پیرامون ایستگاه‌های صلواتی با همکاری و مشارکت متولیان ایستگاه‌های صلواتی صورت پذیرفته است.

معاون شهردار قم بیان کرد: برنامه ریزی نصب 3 هزار و 500 متر داربست و آماده سازی مسیر در راستای کنترل و هدایت دستجات عزاداری و هیئات مذهبی به طرف حرم مطهر نیز انجام شده است.
وی با اشاره به استقرار مخازن فان و توزیع بیش از هزار و 500 تن کارتن پلاست و کیسه‌های زباله در راستای کنترل نظم و نظافت عمومی گفت: برنامه‌ریزی شده تا تنظیف محیط شهری خصوصا در محل عبور دسته‌جات، هیئات، ایستگاه‌های صلواتی و پخش نذورات به طور مستمر صورت گیرد.

سامع آماده سازی کلیه سرویس‌های بهداشتی خصوصاً هسته مرکزی شهر را از دیگر اقدامات شهرداری عنوان و بیان کرد: توسط عوامل خدمات شهری و فضای سبز مناطق، جهت رعایت موارد بهداشتی و رفع مشکلات احتمالی، پیش بینی نیروی نگهدارنده ثابت بصورت 24 ساعته در هر سرویس بهداشتی صورت گرفته است.

وی استقرار تانکرهای آب جهت شرب، آبپاشی، شستشوی معابر و وضو پیرامون حرم مطهر حضرت معصومه(س) و بلوار پیامبر اعظم (ص) و مسجد مقدس جمکران با نصب بنر، پاکسازی و مناسب سازی محوطه پیرامون مساجد و تکایا اعم از لایروبی انهار، لکه گیری آسفالت، رنگ آمیزی جداول، انتقال خاک و نخاله‌های شهری، آماده سازی بوستان‌های سطح شهر و مجموعه‌های خدمات رفاهی، عطر آگین کردن فضا با گلاب و اسپند توسط مناطق هشتگانه، تأمین بالابر جهت همکاری با صدا و سیما توسط مناطق هشتگانه در محدوده حرم مطهر و خدمات‌رسانی در برگزاری راهپیمایی بزرگ در روز اربعین از حرم حضرت معصومه (س) تا مسجد مقدس جمکران را از دیگر اقدامات شهرداری در این ایام دانست.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار