معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد با اشاره به بیش از 37 هزار مددجوی تحت حمایت این نهاد در استان، 9 درصد از آنها را کودک یک تا 9 ساله عنوان کرد.
کد خبر: ۶۷۳۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵ 28 October 2018

«محمدحسین جمال‏پور» با بیان این که از مجموع 4 هزار و 144 کودک یک تا 9 ساله تحت حمایت کمیته امداد استان، 530 کودک ساکن مناطق محروم هستند، گفت: یک هزار و 466 کودک کمتر از 5 سال مبتلا به سوء تغذیه از برنامه حمایتی این نهاد استفاده می‌کنند.

وی افزود: 250 کودک کمتر از پنج سال مبتلا به سوءتغذیه که از این نهاد خدمات دریافت می‌کنند، در مناطق محروم ساکن هستند.

معاون کمیته امداد استان در ادامه اظهار کرد: سوءتغذیه تنها به کمبود مواد غذایی یا کم خوری محدود نمی‌شود بلکه شامل رژیم‌های نامناسب غذایی نیز می‌شود و اگر به ‌موقع با آن مقابله نشود، آثار غیرقابل جبرانی دارد.

وی بیان کرد: سرانه پرداختی به کودکان کمتر از پنج سال مبتلا به سوء تغذیه، ماهیانه 92 هزار تومان و سرانه پرداختی به مادران شیرده و باردار تحت حمایت که تعداد آنان 28 نفر است نیز ماهیانه 100 هزار تومان است.

جمال‏پور گفت: در نیمه نخست امسال 940 میلیون تومان برای کمک به رفع سوء تغذیه کودکان کمتر از پنج سال و حدود 17 میلیون تومان برای کمک به تغذیه مادران شیرده و باردار تحت حمایت کمیته امداد استان یزد هزینه شد.

وی افزود: تمام نیکوکاران می‌توانند با شرکت در طرح «هم‌ سفره» کمیته امداد با مراجعه به سایت hamsofreh.ir یا از طریق تلفن همراه با واردکردن کد دستوری #۰۳۵*۸۸۷۷*، نرم‌افزارهای کاربردی سنا، بله، سکه و آپ در تلفن همراه و تلفن نیکوکاری ۰۹۶۸۸۷۷ در کاهش و رفع سوءتغذیه کودکان کمتر از پنج سال سهیم شوند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد در پایان یادآور شد: سال گذشته یک میلیارد و ۲۰۶ میلیون تومان برای تغذیه هزار و ۵۵۲ کودک کمتر از پنج سال مبتلا به سوءتغذیه اختصاص یافت.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار