آیت الله هاشمی شاهرودی در دیدار شهردار قم:
شهر قم به دلیل وجود حرم حضرت معصومه(س) پایگاه انقلاب و مرکز حوزه‌های علمیه شده است و باید از این فرصت استفاده کرد و در این شهر به اجرای کارهای زیرساختی اهتمام داشت. راه‌اندازی فرودگاه قم به دلیل اقبال گسترده زائران خارجی برای حضور در استان قم ضروری است.
کد خبر: ۶۷۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۳ 27 July 2015
به گزارش تابناک قم، آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی امروز دوشنبه در دیدار شهردار قم با وی، با اشاره به سوابق دکتر سقاییان‌نژاد در دوران مدیریت شهری در اصفهان گفت: امیدواریم که وی در شهر قم نیز بتواند منشأ خیر و برکت باشد.

وی به وضعیت اجرای پروژه منوریل قم اشاره کرد و افزود: برای اجرای این پروژه از محل بیت‌المال هزینه شده است و باید زمینه لازم برای به اتمام رسیدن این پروژه مهیا شود.

نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه بلاتکلیف ماندن این پروژه موجب هدررفت بیت المال می‌شود، گفت: باید برای راه‌اندازی بخش نخست این پروژه همت لازم را داشته باشید تا این پروژه مورد استفاده مردم و زائران قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شهر قم به دلیل وجود بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت(س) میزبان خیل عظیمی از زائران داخلی و خارجی است تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های متعدد این شهر با برنامه‌ریزی صحیح استفاده مطلوب داشت و در راستای استقبال از زائران نیز زیرساخت‌های لازم در این شهر فراهم شود.

آیت الله هاشمی شاهرودی با اشاره به اجرای پروژه فرودگاه قم، راه‌اندازی این فرودگاه را به دلیل اقبال گسترده زائران خارجی برای حضور در استان قم ضروری دانست.

وی همچنین با اشاره به جایگاه شهر قم تصریح کرد: شهر قم به دلیل وجود حرم حضرت معصومه(س) پایگاه انقلاب و مرکز حوزه‌های علمیه شده است و باید از این فرصت استفاده کرد و در این شهر به اجرای کارهای زیرساختی اهتمام داشت.

شهردار قم نیز در این دیدار به ارائه گزارشی از وضعیت کنونی شهر قم و همچنین برنامه‌ریزی صورت گرفته برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام پرداخت.
 
مرتضی سقاییان‌نژاد با اشاره به بدهی هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری قم در خصوص اجرای پروژه‌های شهری اظهار کرد: بخش اعظمی از این بدهی مربوط به دو پروژه بزرگ بلوار پیامبر اعظم(ص) و فاز ۵ بلوار عمار یاسر است.

وی اظهار کرد: در خصوص پروژه بلوار پیامبر اعظم(ص) شهرداری قم ۷۶۲ میلیارد تومان بدهی بانکی دارد و میزان بدهی در فاز ۵ بلوار عماریاسر نیز ۲۴۰ میلیارد تومان است.

شهردار قم با اشاره به اینکه میزان بدهی شهرداری به بانک شهر ۲۵۰ میلیارد تومان است گفت: طی نشستی با مسئولان بانک شهر قرار بر این شده است که از طریق تهاتر این بدهی پرداخت شود و از طریق دکتر لاریجانی رایزنی‌هایی با رؤسای بانک‌های ملی و تجارت نیز خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه باید دولت در این زمینه شهرداری قم را حمایت کند اظهار کرد: انتظار داریم که سود این بدهی‌ها از سوی دولت بخشیده شده و ما نیز برای بازپرداخت اصل بدهی برنامه‌ریزی‌های لازم را خواهیم داشت.

سقاییان‌نژاد با اشاره به اینکه نمی‌توان به دلیل دیدگاه آیینی و تمدنی به بلوار پیامبر اعظم(ص)، رویکرد اقتصادی و درآمدزایی داشته باشیم اضافه کرد: اگر بخواهیم رویکرد تمدنی در این بلوار حفظ شود نیازمند حمایت دولت هستیم.

وی با اشاره به مشکلات زیست محیطی شهر قم به ویژه در بخش ورودی‌های شهر گفت: اگر به ورودی‌های شهر قم توجه نداشته باشیم در سال‌های آینده هجوم ریزگردها شرایط نامطلوبی را در این شهر رقم خواهند زد.

شهردار قم به برکات سفر مقام معظم رهبری به استان قم اشاره کرد و افزود: از محل اعتبارات این سفر ۵۰ میلیارد تومان در سال جاری به شهرداری اختصاص یافته که این اعتبار را در بخش احداث بوستان‌ها و مباحث زیست محیطی هزینه خواهیم کرد.

وی در خصوص اجرای پروژه منوریل نیز گفت: فاز نخست این پروژه برای اینکه به مرحله بهره‌برداری برسد به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

سقاییان‌نژاد به اجرای پروژه مترو قم اشاره کرد و افزود: اعتباری بالغ بر ۳۳۰ میلیارد تومان از محل فروش اوراق مشارکت برای این پروژه تأمین شده است و با این اعتبار ۴.۵ تا ۶ کیلومتر از این پروژه به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار