کد خبر: ۶۷۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸ 28 July 2015
عضو شورای اسلامی شهر کرج بر حفظ محیط زیست تأکید کرد و گفت: تلاش همه دستگاه‌ها برای حفظ محیط زیست در کرج ضروری است.
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج،‌ فاطمه آجرلو پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه علنی شورای شهر کرج در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: طرح‌ها و اقدامات موثری در زمینه حفظ محیط زیست در این کلانشهر انجام شده است اما برای ارتقای این مهم نیازمند مشارکت همه دستگاه‌ها و مردم هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به حجم تولید بالای زباله، دفن اصولی و حمل دقیق آنها یکی از مهمترین مسائلی است که می‌تواند در صورت عدم توجه به آن صدمات جبران‌ناپذیری را به محیط زیست وارد کند.

عضو شورای شهر کرج خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که می‌توان در این حوزه انجام داد، راه‌اندازی نیروگاه زباله‌سوز است که می‌تواند گامی مهم در جهت کاهش حجم پسماندهای دفنی باشد.

آجرلو افزود: در این راستا و با راه‌اندازی این مرکز شاهد کاهش 90 درصدی حجم پسماندهای دفنی خواهیم بود.

وی در ادامه سخنان خود بر امحا و دفن اصولی زباله‌های بیمارستانی نیز تأکید کرد و گفت: دفن اصولی و دقیق این زباله‌ها که سرشار از عفونت هستند یکی از مهمترین مسائلی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

این عضو شورای شهر کرج ادامه داد: سلامت مردم و جامعه یکی از مهمترین مواردی است که باید منظر همه مسئولان واقع شود چرا که جامعه‌ای ناسالم هرگز به رشد و تعالی نخواهد رسید.

آجرلو ارتقای سلامت و بهداشت عمومی جامعه، جلوگیری از آلودگی آب‌های سطحی و زیرزمینی و حرکت شتابان به سمت توسعه پایدار و حفظ بهداشت هوا و محیط زیست را از مهمترین مسائلی عنوان کرد که باید با راهکارهای اساسی به آن دست پیدا کرد.

وی در ادامه سخنان خود از تجمیع اعتبار پروژه‌های ایجاد مرکز دفن مهندسی و بهداشتی، ایجاد تاسیسات مدیریت صحیح شیرابه و ایجاد جاده دسترسی طرح توسعه 200 هکتاری مرکز دفن حلقه دره به منظور تامین بودجه مورد نیاز راه‌اندازی نیروگاه زباله‌سوز خبر داد.

به گفته وی در صورت تأمین اعتبار می‌توان در بازه زمانی دو ساله نسبت احداث و راه‌اندازی این مرکز اقدامات لازم را انجام داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار