ريیس دانشگاه پیام نور میبد يا اشاره به جذب نامطلوب دانشجو در اين دانشگاه، اين واحد را مستعد ادغام شدن دانست ولي در حال ادغام شدن زیر نظر دانشگاه‌های دیگر را كاملا تكذيب كرد..
کد خبر: ۶۸۳۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰ 24 November 2018

«علیرضا پاک گوهر» با بیان این که دانشگاه پیام نور میبد در جذب دانشجو وضعيت مطلوبي ندارد، افزود: با توجه به تعداد کم دانشجو و سیاست دانشگاه پیام نور، این واحد مستعد ادغام شدن است اما این كه در حال ادغام شدن زیر نظر دانشگاه‌های دیگر استان هستيم را كاملاً تكذيب مي‌كنم.

وي تعداد دانشجوي سال تحصيلي كنوني اين دانشگاه را بیش از 600 نفر اعلام كرد و افزود: هرچند دانشگاه ظرفيت جذب و ارائه خدمات علمی و فرهنگی به 10 هزار دانشجو را نيز دارد اما تاکنون برنامه‌ي مشخص و جامع و کاملی برای جذب دانشجويان در این دانشگاه صورت نگرفته و توسعه‌ي رو به بالای اتفاق نيفتاده است.

پاک گوهر با بیان این که دانشگاه تنها در دو رشته كارشناسي ارشد داراي دانشجوست، گفت: متاسفانه به علت این که هیئت علمی به صورت متمرکز جذب نشده، امكان تامين مدرس براي افزايش دوره‌های كارشناسي ارشد وجود ندارد.

به گفته وي، البته اغلب اعضاي هیئت علمی جذب شده‌ي دانشگاه دانشجوي دكترا هستند لذا اميدواريم در سال‌های آینده، بدنه هیئت علمی قوی‌تری در اختيار داشته باشيم.

اين مسئول با اشاره به این که تعداد دانشجو در رشته‌های علوم پایه کم است، تصریح کرد: اپیدمی کمبود دانشجو در رشته‌های علوم پایه تنها مختص میبد و دانشگاه پیام نور نیست و این یک معضل و مشکل بزرگ است که در تمام دانشگاه‌ها‌ی کشور وجود دارد و به زودی به یک بحران بزرگ تبدیل خواهد شد.

پاک گوهر اين موضوع را برای توسعه علمي كشور بسيار حائز اهميت خواند و گفت: در سال‌های آینده با افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان مواجه خواهيم بود ولي در مقوله متخصص رشته‌های علوم پایه با كمبود ربور مي‌شويم.

وی با بیان این که رویکرد و نگرش دانشگاه پیام نور برقراري تعامل و ارتباط بيشتر با صنعت است، اظهار كرد: اين موضوع با توجه به صنعتي بودن شهرستان ميبد در دستور كار دانشگاه است.

وی ارائه خدمات به دانشجویان بومی را از ساختارهاي اصلي اين دانشگاه خواند و افزود: البته اين رويكرد مگر در رشته‌های خاص و جذب دانشجو‌ي غیربومی در رشته‌‌های عام منوط به دو سال اقامت در شهرستان، برقرار است.

پاک‌گوهر در بخش پاياني سخنانش نيز با بیان این که ميبد از لحاظ آلودگی روانی شهر خوبی نیست، گفت: تحصیلات و آموزش مهارت‌هاي زندگی در دانشگاه، آستانه تحمل افراد تحصيل‌كرده و به دنبال آن ساير افراد جامعه را در برابر ناملایمات افزايش مي‌دهد

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار