مدیر کل انتقال خون استان ایلام؛
مدیر کل انتقال خون استان ایلام گفت: با بیان این که تامین فرآورده‌های خونی در کشور کم شده است، افزود: نیاز به فرآورده‌های خونی همیشگی است؛ اما در فصل زمستان شدیدتر می‌شود.
کد خبر: ۶۸۴۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱ 26 November 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛مهدی اکبری دهبالایی اظهار داشت: هماهنگی‌های لازم با مسئولان استان کرمانشاه انجام شده و در صورت نیاز به مصدومان زلزله شب گذشته خون رسانی خواهیم کرد.

وی بیان داشت: هنوز دستوری برپایه فرستادن فرآورده‌های خونی به استان کرمانشاه به دست نرسیده که در صورت نیاز آمادگی کمک رسانی را داریم.

وی بیان داشت: آمار مراجعین داوطلبان اهدای خون در فصل زمستان و سرما رو به کاهش بوده و اکنون به تمامی گروه‌های خونی نیاز داریم.

مدیر کل انتقال خون استان ایلام، با بیان این که تامین فرآورده‌های خونی در کشور کم شده است، افزود: نیاز به فرآورده‌های خونی همیشگی است؛ اما در فصل زمستان شدیدتر می‌شود.

وی تصریح کرد: هر چند وقت یک بار گروه‌های سیار خون گیری در شهرستان‌های استان اقدام به خون گیری از داوطلبان می‌کنند و بر پایه  شبکه ملی خون رسانی گروه‌های خونی مورد نیاز نواحی مختلف تامین می‌شود.

اکبری دهبالایی خبر داد: گروه‌های سیار خون گیری را به مناطق با جمعیت مناسب و آمادگی اهدا اعزام می‌کنیم.

وی بیان داشت: حداقل سن و وزن برای هدیه خون به ترتیب ۱۸و۵۰ است و افراد اهدا کننده باید از سلامت جسمی کامل برخوردار باشند.

مدیر کل انتقال خون استان ایلام با بیان این که سالانه هر مرد ۴ بار و هر زن ۳ بار می تواند خون اهدا کند، گفت: رقیق سازی و گردش خون بهتر از جمله سودمندی‌های خروج خون برای فرد اهدا کننده است./ع

 

 

 

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار