مسؤول بسیج مهندسین صنعت استان قم خبر داد
مسؤول بسیج مهندسین صنعت استان قم از تأسیس «کلینیک صنعتی» خبر داد و گفت: این کلینیک به مجموعه صنعت و معدن استان برای راه‌اندازی واحدهای صنعتی جدید یا واحدهای صنعتی راکد کمک می‌کند.
کد خبر: ۶۸۴۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۰ 27 November 2018

به گزارش تابناک قم، حسین نیکوکلام‌ در نشست خبری که به مناسبت 5 آذر ، سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به میزبانی خبرگزاری تسنیم مرکز قم برگزار شد عنوان کرد: بسیج مهندسین صنعت در راستای تربیت مهندس بسیجی طراز انقلاب اسلامی می‌کوشد.

وی افزود: بسیج مهندسین صنعت همچنین برخی از موارد‌ی که مقام معظم رهبری بر رعایت آن تأکید فرموده‌اند از جمله حمایت از «تولید ملی» را با توجه به ظرفیت‌هایی که در اختیار دارد پیگیری می‌کند.

مسؤول بسیج مهندسین صنعت استان قم اذعان کرد: تأسیس «کلینیک صنعتی» از مهمترین اقدامات بسیج مهندسین صنعت در استان قم است که به مجموعه صنعت و معدن استان برای راه‌اندازی واحدهای صنعتی جدید یا واحدهای صنعتی راکد کمک می‌کند.

نیکوکلام تصریح کرد: کارشناسانی که در کلینیک صنعتی قم فعالیت می‌کنند افراد با تجربه و بازنشسته بخش صنعت هستند که خود در متن صنعت حضور داشته‌اند و اکنون در قالب فعالیت‌های میدانی و گروه‌های مشاوره‌ای به صنعتگران کمک می‌کنند.

وی با بیان اینکه کلینیک صنعتی قم در دو بخش خواهران و برادران خدمت‌رسانی می‌کند اذعان کرد: با توجه به فضای سختی که صنعت ایران را در بر گرفته است بیشتر در حوزه بازار‌یابی و بهره‌وری می‌توان به صنعتگران کمک‌رسانی کرد.

مسؤول بسیج مهندسین صنعت استان قم ادامه داد: بیش از 70 درصد مشکلات بخش صنعتی در ایران در زمینه بازاریابی و فروش کالا به دلایل مختلف مانند افزایش قیمت دلار است.

نیکوکلام بیان کرد: تاکنون کلینیکی وجود نداشته که به صورت تخصصی به مشکلات صنعت قم رسیدگی کند، گرچه به تازگی در یکی از شهرک‌های صنعتی قم کلینیک اختصاصی به همین منظور تأسیس شده است که همکاری خوبی با بسیج مهندسین دارد.

وی از امضای تفاهم‌نامه بین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بسیج مهندسین صنعت در این استان خبر داد و گفت: بر اساس تفاهم‌نامه بین سازمان صنعت، معدن و تجارت با بسیج مهندسین، یاری‌رسانی به واحدهای صنعتی بدون دریافت هزینه یعنی به صورت رایگان صورت می‌پذیرد.

مسؤول بسیج مهندسین صنعت استان قم با اشاره به صنایع بومی قم از جمله صنعت سوهان‌، کیف و کفش، سنگ و مبلمان مطرح کرد: اگر در زمینه صادرات این صنایع رونق ایجاد شود مستقیما در بحث اشتغالزایی نیز پیشرفت‌های خوبی حاصل می‌شود.

نیکوکلام در ادامه از آغاز طرح «جهاد روشنایی» به منظور تأمین برق مورد نیاز کشور با اولویت مناطق محروم با راه‎اندازی نیروگاه‌های خورشیدی خانگی و با همکاری بانک انصار خبر داد و گفت: سرمایه گذاری در این زمینه حداقل 40 میلیون تومان هزینه لازم دارد که بازدهی آن بسیار بیشتر از سرمایه‌گذاری در بانک‌ها است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار