تولید بیش از 132 هزار تن زردآلو در آذربایجان شرقی؛
مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از تولید 132 هزار تن محصول زردآلو از 11هزار و 12 هکتار سطح باغات بارور این استان خبر داد.
کد خبر: ۶۸۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳ 29 July 2015

به گزارش خبرنگار تابناک ، مهندس ابوالفضل شکوری در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: براساس آمار اخذ شده از شهرستانها، در باغات استان آذربایجان شرقی با سطح بارور 11هزار و12 هکتار و پیش بینی عملکرد 12هزار کیلوگرم در هکتار بیش از 132 هزار تن محصول زردآلو تولید گردیده است.

وی با بیان اینکه این استان از لحاظ سطح و تولید این محصول با ارزش باغی مقام اول کشوری را دارد افزود: بخشی از محصولات تولیدی این استان به بازارهای داخلی و یا سایر استانها جهت مصرف تازه خوری و قسمت عمده آن برای فراوری و تبدیل به قیصی و برگه عرضه می شود.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه ایران رتبه دوم تولید این محصول در جهان را به خود اختصاص داده است با اشاره به اهمیت بستر سازی لازم برای ورود دانش و فن آوری های جدید به عرصه های تولیدی در راستای ایجاد امکان مناسب برای افزایش کمی و کیفی محصولات تولیدی و حمایت از بهره برداران در استفاده از دانش بروز جهت مقابله با مسائل و مشکلات بخش تولید افزود: با استفاده از ارقام ژنوتیپ جدید در حوزه تولید بخش باغی کشور تاثیر بسیار مطلوبی در ارتقا جایگاه تولیدی ایران در بخش تولیدات باغی از خود به جای خواهد گذاشت.

مهندس شکوری بابیان این موضوع که بیش از 25 درصد از کل محصول تولیدی زردآلوی کشور در آذربایجان شرقی تولید می گردد گفت: 75 درصد زردآلوی تولیدی استان، توسط 300 واحد فرآوری سنتی و40 واحد صنعتی فرآوری وعلاوه بر بازارهای داخل کشور، بخش اعظمی نیز به کشورهای آسیای میانه و اروپا صادر می شود و 25 درصد بقیه نیز بصورت تازه خوری به بازارمصرف داخلی عرضه می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :