کد خبر: ۶۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۹ 22 February 2015

به گزارش تابناک ارومیه،ناظر گمرکات آذربایجان غربی طی سخنانی با اشاره به اینکه بیش از 85هزار تن کالا از بازارچه های مرزی آذربایجان غربی به خارج از کشور صادر شده ،گفت : انواع میوه، سبزیجات، سیمان، آهک، گچ، مواد پلاستیکی، ماشین آلات، وسایل مکانیکی، محصولات لبنی و فرآورده های غلات با ارزش بیش از 35 میلیون دلار از جمله کالاهای صادر شده از این بازارچه ها از ابتدای سال جاری تا کنون بوده اند.که این میزان در مقایسه با سال گذشته 16 درصد افزایش نشان می دهد.

پرویز تقوی افزود: این آمار نشانگر سهم هفت درصدی بازارچه های آذربایجان غربی از صادرات در استان است.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی افزود: کشورهای عراق، ترکیه و جمهوری آذربایجان، از عمده ترین کشورهای مقصد محصولات صادراتی بازارچه های مرزی آذربایجان غربی در سال جاری بودند.

تقوی گفت: بازارچه کیله سردشت با صادرات 19 میلیون و 731 دلاری کالا در سال جاری، بیشترین سهم صادرات در میان بازارچه های استان را به خود اختصاص داده است.

وی افزود:در این مدت به ارزش 17 میلیون و 941 هزار انواع کالا از بازارچه های استان وارد کشور شده است که 80 درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

آذربایجان غربی با دارا بودن افزون بر 960 کیلومتر مرز مشترک با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری خودمختار نخجوان یکی از مهمترین پایانه های صادراتی کشور به شمار می رود.

9 گمرک و 6 بازارچه مشترک مرزی در آذربایجان غربی فعالیت می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار