گله مندی جعفر قادری نماینده شیراز از وزیر کشور او را بر آن داشت تا در نطق دیروز مجلس ضمن اعتراض به رفتار دوگانه وزیر کشور،این کار او را بازی با آبروی نمایندگان بخواند و از او خواست تا بجای همراهی، به اتهامات زیر مجموعه خود رسیدگی کند.
کد خبر: ۶۸۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۴ 30 July 2015
تابناک فارس:

وزیر کشور با آبروی نمایندگان مجلس بازی کرد/توافق هسته ای حاصل تلاش همه دولت ها و جناح هاست


جعفر قادری نماینده مردم شیراز در نطق امروز مجلس به این نکته اشاره کرد که این موفقیت حاصل تلاش همه دولت هاست و متعلق به جناح خاصی نیست و همچنین کنار گذاشتن مجلس و عدم تصویب توافق نامه، جایگاه مجلس را زیر سوال می‌برد.

وی در ادامه صحبت هایش به این موضوع اشاره کرد که باید از این توافق استفاده کنیم و در این فضا،به بازار ها و سرمایه گذاری های جدید دست پیدا کنیم.در غیر اینصورت هیچ سودی نبرده ایم و وضعیت اقتصادی کشور باز هم بدتر خواهد شد.

قادری افزود:موفقیت هسته‌ای مدیون پافشاری براصول و جهت‌گیری‌های رهبری است. از دولت و تیم مذاکره کننده فعلی و قبلی و فعالان نظامی و غیرنظامی تشکر می‌کنم.

وی در خصوص ماجرای استیضاح وزیر کشور گفت: مشکل ما با وزیر قبل از آنکه مشکلات استانی باشد، مشکلات کشوری است. استیضاح وزیر کشور به 52 امضا افزایش یافته است. چگونه می‌توان پذیرفت که در روز رای‌گیری وزیر کشور بگوید با نظر نمایندگان استاندار را انتخاب می‌کند ولی در روز تصمیم‌گیری بگوید نمایندگان نباید دخالت کنند. وزیر چرا با آبروی نمایندگان بازی می‌کند. انتظار داریم وزیر کشور با اتهامات زیرمجموعه خود در استان‌ها برخورد کند نه اینکه با آنان همراهی کند.

بررسی ابعاد توافق در کمسیون ویژه با حضور منتقدین

سیداحمدرضا دستغیب روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران درباره شیوه فعالیت کمیسیون ویژه مجلس برای بررسی توافق هسته ای اظهار داشت: جلسه نمایندگان برای تشکیل کمیسیون ویژه بررسی برنامه جامع اقدام مشترک پس از تعطیلات هفته آینده مجلس برگزار می شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس با تاکید براینکه باید مسیر حضور منتقدان در کمیسیون ویژه «برجام» و ارایه نظرات آنها فراهم باشد گفت: فرصت خوبی در پارلمان ایجاد می شود که ابعاد توافق هسته ای صورت گرفته در قالب کمیسیون ویژه بررسی شود و گمان من این است که از صاحب نظران دانشگاهی و متخصصان نیز دعوت خواهد شد تا ابعاد مختلف این موضوع بررسی شود.

وی افزود : مهمتر از بررسی محتوای برجام در مجلس ، تعهداتی است که باید طرف مقابل انجام دهد. ما چندان به تفاهمات قبلی خوشبین نیستیم؛ چراکه خاطره سال 2003 و عدم انجام تعهدات غربی ها همچنان در ذهن مردم ما است، لذا باید نسبت به حسن انجام کار در مراحل بعدی ملاحظات ویژه به کار گرفته شود.

وی همچنین خبر از تکثیر و توزیع متن فارسی برجام میان نمایندگان مجلس در جلسه امروز داد و افزود: همان متن ارایه شده وزارت امورخارجه ترجمه شده و مورد استناد است.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار