کد خبر: ۶۸۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰ 30 July 2015
رشت - ایرنا - رقابت های اسکواش قهرمانی استان گیلان با معرفی نفرات برتر در رشت پایان یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این دوره از رقابت ها حدود 50 ورزشکار این رشته ورزشی از شهرها و بخش های مختلف استان گیلان حضور داشتند.

ورزشکاران شرکت کننده در این دوره از رقابت ها ، به مدت دو روز در سالن اختصاصی اسکواش مجموعه ورزشی یادگار امام شهرستان رشت با هم به رقابت پرداختند.

در پایان این رقابت ها، مهدی آذری و محمدرضا بردبار هر دو از رشت با غلبه برابر رقبای خود به دیدار نهایی راه یافتند که در فینال این مسابقات مهدی آذری با نتیجه سه بر یک محمدرضا بردبار را شکست داد و عنوان قهرمانی را کسب کرد .

همچنین محمدرضا بردبار در مکان دوم قرار گرفت و مهیار بها نیز عنوان سوم رقابت های اسکواش قهرمانی بزرگسالان گیلان را کسب کرد .

در پایان از سوی مسوولان برگزاری این دوره از رقابت ها به نفرات برتر لوح و مدال قهرمانی و همچنین جوایزی اهداء شد.

اسکواش از قدیمی ترین نوع خانواده ورزش های راکتی محسوب می شود. این ورزش تمامی اجزای آمادگی جسمانی را از قبیل ( سرعت ، قدرت ، استقامت ، انعطاف پذیری ، چابکی و توان ) دارا بوده و در بهبود استقامت قلبی عروقی و عضلانی نقش مهمی را ایفا می کند.

واژه اسکواش به معنای فشردن است و صدای برخورد توپ به دیوار صدایی را تداعی می کند که شبیه اسکواش است و از این رو نام این رشته ورزشی را اسکواش گذاشته اند و معادل نام فارسی آن (کوبان) است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار