معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر حدود ۳۰ هزار بی‌سواد ۱۰ تا ۴۹ ساله در استان داریم.
کد خبر: ۶۹۳۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵ 22 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا منطقه کرمانشاه، هرمز نوروزی فر اظهار کرد: براساس آخرین سرشماری صورت گرفته در سال ۹۵ استان کرمانشاه ۷۰ هزار نفر بی‌سواد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال داشت.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه درصد بیسوادان استان در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال را ۲.۶ درصد کشور اعلام و اضافه کرد: استان کرمانشاه در سرشماری سال ۹۵ بر اساس آمارها وضعیت بهتری در مقایسه با میانگین کشوری از حیث وضعیت سواد آموزی داشت.

نوروزی فر افزود: از مجموع ۷۰ هزار نفر بی سوادی که در سرشماری سال ۹۵ شناسایی شده‌ بودند، ۲۵ درصد آنها آموزش ناپذیر بودند و با احتساب ۷۵۰۰ نفری که سال گذشته و ۷۸۰۰ نفر دیگری که امسال تحت آموزش‌های سوادآموزی قرار گرفتند، به نظر می‌رسد آمار بیسوادان استان در حال حاضر حدود ۳۰ هزار نفر باشد.

وی گفت: در حال حاضر در استان کرمانشاه حدود ۲۷۳ هزار نفر بی‌سواد بالای شش سال داریم.

نوروزی فر در ادامه با بیان اینکه از حیث سوادآموزی جزو استان های برتر کشور هستیم، افزود: استان کرمانشاه امسال و در شش مرحله پیاپی رتبه نخست را از نظر تحت پوشش قرار دادن بی سوادان و کم سوادان در سطح کشور کسب کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه ریشه کنی بیسوادی در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در برنامه است، افزود: آموزش های سوادآموزی به صورت فردی، گروهی و در هر جایی که آموزش گیرندگان راحت باشند، ارائه می شود.

نوروزی فر همچنین به مقایسه دستاوردهای چهل ساله حوزه سواد آموزی استان کرمانشاه پرداخت و افزود: نرخ باسوادی استان کرمانشاه سال 1355 معادل 47.5 درصد بوده که این میزان در سال 1395 به ۸۴ درصد رسیده است.

 

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار