رئیس اورژانس فارس اعلام کرد: در هشت ماه نخست امسال در استان ۱۵۰ مورد مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن به اورژانس گزارش شده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۱۳ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۶۹۵۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۰ 26 December 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: محمد جواد مرادیان مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس فارس گفت: پارسال در استان فارس ۳۷ نفر بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن جان خود را از دست دادند.

وی افزود: در هشت ماه اول سال جاری نیز در استان ۱۵۰ مورد مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن به اورژانس گزارش شده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۱۳ درصد افزایش داشته است.

مرادیان با بیان اینکه از این تعداد ۷۱ مورد در محل درمان شده و ۴۹ مورد منجر به بستری شده است، ادامه داد: متاسفانه در این مدت، هفت نفر بر اثر گاز گرفتگی جان باختند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش ۲۵۰ درصدی را نشان می‌دهند.

رئیس اورژانس فارس گفت: لازم است شهروندان با رعایت اصول ایمنی در نصب وسایل گازسوز از بروز چنین حوادثی جلو گیری کنند.

مرادیان با بیان اینکه علائم مسمومیت حاد با این گاز شامل سرگیجه، سردرد، استفراغ، تهوع، درد شکمی و سپس حالت بی هوشی، تشنج و اغما است، گفت: از سایر علائم مسمومیت می‌توان به افزایش تعداد تنفس، سفتی عضلات، کاهش فشار خون و گاه تنگی مردمک‌ها اشاره کرد.

وی ادامه داد: برای فرد دچار گازگرفتگی، ابتدا باید پنجره‌ها را باز کرد و پس از شناسایی و قطع منبع نشت گاز، با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفت.

برچسب ها: گازگرفتگی ، فارس ، مرگ ، افزایش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار