کد خبر: ۶۹۶۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۸ 30 December 2018
تابناک / عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بهترین راه کار در شرایط کنونی فراهم کردن زمینه حضور بخش خصوصی و سرمایه گذاران خارجی در حوزه حمل و نقل ریلی است.
 
 
 
حسن خسته بند

حسن خسته بند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به کاهش 11 درصدی اعتبارات بخش راه آهن در لایحه بودجه سال 98، گفت: قطعا توسعه شبکه ریلی در کشور یکی از مهم ترین اولویت های کنونی کشور است، زیرا با تحقق این مسئله می توان حوزه ترانزیت کالا را متحول کرد.

 
قطار راه ابریشم

آثار مثبت توسعه حمل و نقل ریلی؛ از کاهش تصادفات جاده ای تا کاهش میزان مصرف سوخت

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توسعه و افزایش استفاده از حمل و نقل ریلی آثار مثبتی را برای کشور به دنبال دارد که در این میان می توان به کاهش هزینه سفر و حمل کالا، کاهش تصادفات جاده ای و کاهش میزان مصرف سوخت اشاره کرد.

وی تصریح کرد: امروز حوزه حمل و نقل ریلی به واسطه تحریم های غیرقانونی آمریکا، درگیر مشکلاتی است و قطعا حمایت های دولت در این وضعیت باید نسبت به گذشته افزایش یابد نه آنکه اعتبارات این بخش در بودجه سال آینده کاهش داده شود.

دولت در لایحه بودجه سال آینده از نظر ایجاد ردیف های اعتباری، بدترین شرایط را در نظر گرفته و بر اساس این شرایط اعتبارات را تعیین کرده اند، حال این امکان دارد که کشور در سال آینده با افزایش احتمالی قیمت نفت یا اتفاقات دیگر بتواند درآمدهای بیشتری نسبت به پیش بینی ها کسب کند

خسته بند ادامه داد: به نظر من دولت در لایحه بودجه سال آینده از نظر ایجاد ردیف های اعتباری، بدترین شرایط را در نظر گرفته و بر اساس این شرایط اعتبارات را تعیین کرده اند، حال این امکان دارد که کشور در سال آینده با افزایش احتمالی قیمت نفت یا اتفاقات دیگر بتواند درآمدهای بیشتری نسبت به پیش بینی ها کسب کند.

کاهش اعتبارات حمل و نقل ریلی در لایحه بودجه 98 ناچارا صورت گرفته است

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: کاهش اعتبارات حوزه حمل و نقل ریلی ناچارا صورت گرفته و این مسئله در بخش های دیگر نیز مشاهده می شود، اما این بخش به عنوان یکی از کلیدترین حوزه ها نیازمند برنامه ریزی و تدوین سیاست های حمایتی از سوی دولت است.

ضرورت ورود بخش خصوصی و سرمایه گذاران خارجی در حوزه حمل و نقل ریلی

وی گفت: به نظر من بهترین راه کار در شرایط کنونی فراهم کردن زمینه حضور بخش خصوصی و سرمایه گذاران خارجی در حوزه حمل و نقل ریلی است، از طرفی در این عرصه می توان از ایرانیان خارج از کشور نیز برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی بهره برد.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: مجلس شورای اسلامی همواره آمادگی داشته تا با اصلاح و چابک سازی قوانین، زمینه را برای فعالیت سرمایه گذاران داخلی و خارجی در عرصه اقتصادی کشور فراهم کند./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار