معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان یزد از برگزاری موفق اردوی سه روزه‌ي استانی «بقا در شرایط سخت» براي تيم 35 نفري بهداشت و درمان در منطقه خضر‌آباد يزد خبر داد .
کد خبر: ۶۹۷۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲ 30 December 2018

دکتر «محمد علی غنی زاده زارچی» در حاشیه مراسم پایانی اين اردو كه در روستاي بوز بخش خضر‌آباد برگزار شد، عمده اهداف اين اردو را آشنایی با سامانه بهداشت و درمان اضطراری، آشنایی با بقای عمومی و کیت بقا، اسکان اضطراری، روانشناسی بقا، تثبیت و انتقال مصدوم، جهت‌یابی و کار با نقشه، عنوان كرد.

وي با اشاره به حضور داوطلبانه‌ي تیم 35 نفره‌اي متشکل از پزشکان، پرستاران، ماما، کارشناسان بهداشت محیط، تغذیه و روان در اين اردو، از این اردو به عنوان تجربه‌ای برای ارائه خدمات به آسیب دیدگان در شرایط سخت و اضطراری ياد كرد.

وي افزود: داوطلبان با خارج شدن از شرایط عادی زندگی، طی سه روز زندگی در شرایط اضطراری را در فضای اردوگاهی تجربه کردند .

این مسئول با اعلام این که در شرایط بحرانی از جمله زلزله، سیل و آتش‌سوزی‌های وسیع، زیرساخت‌های مختلف جوامع و شرایط عادی زندگی دچار درجات مختلف آسیب می‌شود، بیان کرد: این اردوی سه روزه با هدف بالا بردن سطح آمادگی تخصصی و حرفه‌ای، جسمانی و روحی داوطلبان برای ارائه خدمات در شرایط اضطرار برگزار شد .

وي ادامه داد: اساتید هلال احمر در اين اردو، داوطلبان را با مهارت‌های اسکان در شرایط اضطراری، حمل و نقل مصدومان، بقا در شرایط سخت، جهت یابی در روز و شب، خدمات در شرایط جوی مختلف و مهارت برای مقابله با استرس نیز آشنا کردند .

معاون جمعیت هلال احمر استان در پايان با اشاره به این که آمادگی همیشگی عوامل جمعیت هلال احمر ضروری است، گفت: با آمادگی کامل می توان در زمان وقوع حوادث طبیعی و غیر طبیعی بهترین خدمات امداد و نجات را ارائه کرد .

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار