رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد:
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد در آیین افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای کشور بر لزوم تبیین دستاوردها و کاربردهای فناوری هسته‌ای برای نسل جدید و قشر دانشجو تأکید کرد.
کد خبر: ۶۹۷۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۳ 31 December 2018

دکتر معصومه طباطبائی در آیین افتتاحیه چهل و ششمین نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور در محل دانشگاه آزاد اسلامی یزد با گرامیداشت یوم‌الله 9 دی و یاد و خاطره شهدای هسته‌ای کشور، افزود: صنعت هسته‌ای و دستاوردهای اقتدار آفرین آن‌، یکی از افتخارات بی‌نظیر کشور است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد بابیان اینکه دستاوردهای هسته‌ای کشور مدیون تلاش‌ها و مجاهدت‌های جوانان و نخبگان کشور و خودباوری ملی است، اذعان کرد: بیگانگان و بدخواهان کشور که به‌خوبی به اهمیت و جایگاه این فناوری واقف هستند، در تلاش‌اند تا پیشرفت‌های ایران اسلامی در این عرصه را به هر طریقی که می‌توانند متوقف کنند.

این پژوهشگر نمونه کشوری هدف علم هسته‌ای را کمک به انسان‌ها در بخش‌های مختلف عنوان کرد و با اشاره به لزوم تبیین صحیح کاربردهای فناوری هسته‌ای برای نسل جوان کشور به‌خصوص قشر دانشجو، متذکر شد: این فناوری در صنایع مختلف کشور و عرصه‌های درمانی و پزشکی، کشاورزی و تحقیق و توسعه مفید و مؤثر واقع‌شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد در ادامه برگزاری چهل و ششمین دوره از این نمایشگاه ویژه در دانشگاه آزاد یزد از بین بیش از 2 هزار مرکز دانشگاهی و پژوهشی کشور را افتخاری برای این دانشگاه دانست و اظهار داشت: این نمایشگاه زمینه‌ای برای ایجاد رشته‌های جدید در این دانشگاه، تقویت روحیه خودباوری دانشجویان و همکاری‌های دانشگاه آزاد یزد با سازمان اتمی در عرصه‌های مختلف پژوهشی و آموزشی است.

طباطبائی همچنین با اشاره به اینکه بازدید از این نمایشگاه برای عموم علاقه‌مندان آزاد است، تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم جهت حضور دانش آموزان نیز برای حضور در این نمایشگاه و آشنایی با دست آورد ها و ظرفیت‌های صنعت هسته‌ای کشور صورت گرفته است.

وی در پایان با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی و به‌طور ویژه واحد یزد این مجموعه علمی و آموزشی بزرگ همواره به بحث پژوهش و ارتباط دانشگاه با صنعت توجه ویژه داشته، یادآور شد: در سال‌های اخیر برنامه و اقدامات مختلفی در این دانشگاه در راستای آماده کردن دانشجویان برای کاربردی کردن مباحث علمی و آموزشی و ورود به بازار کار انجام‌شده و علاوه بر این دانشجویان دانشگاه آزاد یزد توانستند در قابت های علمی جهانی ازجمله مسابقات رباتیک و رویدادهای پژوهشی افتخارآفرینی کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار