امام‌جمعه اقلید گفت: این است که تن به این زورگویی‌ها ندهیم تا ماجرایی چون کاپیتولاسیون تکرار نشود.
کد خبر: ۶۹۹۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲ 04 January 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر با اشاره به سند 2030، FATF، C_F_T و برجام اظهار داشت: اگر نسبت به این موارد حساسیت نشان داده و زیر بار نمی‌رویم به دلیل آن است که با در نظر گرفتن منافع خود قانونی وضع کردند و از ما می‌خواهند آن را بپذیریم و هیچ راه دفاعی برایمان نگذاشته‌اند.

وی عنوان داشت: اینکه می‌گویند هر جا به ضررمان بوده و مطابق قانون ما نباشد، می‌توانیم از آن سر باز زده و اجرا نکنیم، یک شوخی بیش نیست چراکه زمانی که سندی پذیرفته شود، نمی‌توان به چانه پردازی در مورد آن پرداخت و گفت که فلان قسمت آن با دین یا قانون ما مغایرت دارد.

طالبی با بیان اینکه پس از امضای سند باید آن را اجرا کنیم، افزود: در صورت خارج شدن از سندی که پذیرفتیم، علیه ما وارد صحنه شده و به دنیا اعلام می‌کنند که جمهوری اسلامی ایران، از فلان سند که امضا کرد، خارج شد و این‌گونه دستشان باز می‌شود تا علیه کشور، تحریم و تهدید جدید اعمال کرده و ما را نیز بدنام می‌کنند.

امام‌جمعه اقلید تصریح کرد: دغدغه ما این است که تن به این زورگویی‌ها ندهیم تا ماجرایی چون کاپیتولاسیون تکرار نشود.

خطیب جمعه اقلید با اشاره به تعریف تروریسم ازنظر آن‌ها و تحریم‌هایی که علیه شخصیت‌های حقوقی ما اعمال کردند، بیان داشت: هر چیزی که به نفع خودشان و اسرائیل غاصب بود را در قالب قانون وضع کردند و می‌خواهند که ما نیز نسبت به آن متعهد شویم.

طالبی خاطرنشان کرد: اگر در تدوین این قراردادها و قوانین شریک بودیم و دخالت قانونی داشتیم و درست تنظیم می‌شد (که خلاف شرع و قانون ما نباشد)، جای بحث نبود اما آن‌ها به‌دلخواه خود این قوانین را نوشتند و از ما می‌خواهند چشم و گوش بسته آن را امضا کنیم.

امام‌جمعه اقلید به برخی از فرمایشات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در مورد آمریکای جنایتکار و نیز گوشه‌هایی از فتنه این شیطان بزرگ ازجمله جنگ تحمیلی، جنگ در خلیج‌فارس، جنگ نفت‌کش‌ها، جنگ در سوریه و عراق و یمن و...، فتنه‌های نارنجی و مخملی در گرجستان و...، اشاره کرد و گفت: به لطف خداوند متعال، امروز نوک پیکان فتنه‌ها به سمت خودشان رفته و وقت آن رسید که آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان تقاص خون بی‌گناهان را داده و دامن خودشان به آتشی که با توطئه‌هایشان در کشورهای دیگر به پا کردند، می‌سوزد.

طالبی در ادامه به حمایت آمریکا از بن سلمان و اصرار آن‌ها برای بقای آن اشاره و عنوان کرد: دنبال کردن صلح خاورمیانه و غرب آسیا برای امنیت اسرائیل غاصب، واگذاری شرکت بزرگ نفتی آرامکوه به آمریکایی‌ها و قرار دادن بن سلمان مقابل جمهوری اسلامی ایران ازجمله دلایل دفاع آمریکا از وی است.

وی با اشاره به ماجرای قتل خاشقچی و دستور مستقیم بن سلمان به این جنایت ادامه داد: دنیا بن سلمان را قاتل و تروریست می‌شناسد اما ترامپ و اسرائیل از وی دفاع و حمایت می‌کنند.

خطیب جمعه اقلید با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند «کار اسرائیل تمام خواهد شد»، اظهار داشت: آمریکایی‌ها به دنبال آن هستند که اسباب سفر نخست‌وزیر غاصب اسرائیل را به بحرین، تونس و کویت فراهم کنند که تاکنون در مقابل آن‌ها مقاومت شده اما فشارها همچنان ادامه دارد و ممکن است این اتفاق نیز بیفتد.

امام‌جمعه اقلید به موضوع سوریه اشاره کرد و آن را مسئله مهم منطقه خواند و بیان کرد: امارات، بحرین، کویت و تونس نه‌تنها به سوریه کمک نکردند بلکه علیه این کشور و نیز یمن (با پول و سلاح) وارد جنگ تمام‌عیار شده و سفارتخانه‌های خود را در سوریه تعطیل کردند اما امروز در نوبت بازگشایی سفارتخانه‌های خودشان هستند.

طالبی خاطرنشان کرد: نتیجه مقاومت و حضور حزب‌الله و مدافعین حرم این شد که ترامپ و ایادی مزدور وی از سوریه و...پا به فرار بگذارند و این تحقق وعده الهی است.

گرامی‌داشت قیام 19 دی‌ماه مردم قم در سال 1356 از دیگر موضوعاتی بود که امام‌جمعه اقلید در خطبه امروز این شهر به آن اشاره کرد و گفت: باید حواسمان باشد همیشه سر بزنگاه‌ها و به‌موقع تصمیم بگیریم تا گرفتار سرانجام و سرنوشت توابین نشده و مورد شماتت تاریخ واقع نشویم.

خطیب جمعه اقلید در پایان سخنان خود به ویژگی‌های پنج‌گانه انقلاب اسلامی ایران در چهل‌سالگی از دیدگاه مقام معظم رهبری اشاره کرد و جوان بودن، عدم گردش به عقب، تجربه دوران پختگی و نشاط، افزایش قدرت و عزت و گرایش و پایبندی عمیق نسل سوم و چهارم به آن را ازجمله این ویژگی‌ها برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار