مدیر کمیته امداد شهرستان شیراز گفت: با توجه به اینکه افزایش حاشیه‌نشینی به معضل جدی شهرستان شیراز تبدیل شده اما محلات آسیب‌پذیر از چشم مسئولان دور مانده است.
کد خبر: ۶۹۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳ 01 August 2015

تابناک فارس به نقل از تسنیم:مرآت رسولی  اظهار داشت: شهرک‌های حاشیه‌نشین یکی از آسیب‌های گریبانگیر شهر شیراز است که می‌بایست به فعالیت‌های فرهنگی در این مکان‌ها توجه ویژه شود.

وی با بیان اینکه فقر یک آسیب است که اگر به آن توجه نشود منجر به تهدید جامعه می‌شود افزود: دیدگاه مسئولان به فقر باید همه جانبه بوده و ابعاد فرهنگی، عاطفی و اجتماعی آن نیز علاوه بر فقر اقتصادی خانوارها مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان شیراز خاطرنشان کرد: توقع ما از خیّران و همشهریان تنها حمایت مالی و اقتصادی نیازمندان نیست چرا که هر فردی بنا به استعدادها، تخصص و آموزش‌هایی که فرا گرفته است می‌تواند نیاز نیازمندی را مرتفع کند.

رسولی با اشاره به اینکه امروز استادان دانشگاه و معلمان جامعه صاحب ثروت علم هستند تصریح کرد: بهترین راه کمک به فقرا در این زمینه همکاری علمی با کانون‌های فرهنگی تربیتی این نهاد و آموزش به فرزندان دانش‌آموز و دانشجوی تحت حمایت است.

وی عنوان کرد: به عنوان مثال پزشکان می‌توانند براساس برنامه‌ریزی و به صورت دلخواه خود در روزهایی که اعلام می‌کنند پذیرای بیماران تحت حمایت باشند.

مدیر کمیته امداد شهرستان شیراز بیان کرد: کمیته امداد امین نیکوکاران و واسطه و هماهنگ کننده بین خیّران و نیازمندان است چرا که رسالت ذاتی این نهاد کمک به فقراست.

رسولی درباره دلایل رشد فزاینده فقر در جامعه گفت: فوت سرپرست به دلیل بیماری، استاندارد نبودن جاده‌ها و افزایش تصادفات، نبود پوشش بیمه‌ای مناسب، تورم اقتصادی جامعه، بیکاری، خشکسالی‌های اخیر و غیره دلایل فقر هستند که باید با مشارکت عمومی تمام سازمان‌ها و برنامه‌ریزی لازم از افزایش فقر جلوگیری شود.

وی با ارائه آمار نوع فقر خانوارهای تحت حمایت این نهاد اظهار داشت: 48 درصد خانواده‌های تحت حمایت این شهرستان به دلیل فوت سرپرست، 36 درصد معلولان و خانواده‌های آنان به دلیل نبود پوشش بیمه‌ای مناسب است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان شیراز افزود: این در حالی است که 64 درصد از همه 26 هزار و 200 خانوار تحت حمایت با سرپرست زن هستند که دارای نقش پدر و مادر بوده و این خود معضل جدیدی است که از آن به عنوان فقر زنانه می‌توان نام برد.

به گفته رسولی 37 درصد از جمعیت استان فارس ساکن شهرستان شیراز هستند که از این تعداد 5.5 درصد تحت حمایت کمیته امداد شهرستان شیراز قرار دارند.

برچسب ها: حاشیه نشینی ، فقر ، شیراز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار