سؤالی از آقای مدیرکل؛
جالب آن که مرتضی مرادی، مدیر کتابخانه های عمومی شهرستان ماسال نیز در گفتگو با خبرنگار تسنیم ضمن تأیید کمبود سالن مطالعه و قرائت خانه در شهر ماسال گفته بود که به دلیل مساحت کم تنها سالن مطالعه شهر ماسال مجبور شده ایم این سالن را بصورت زوج و فرد اداره کنیم!
کد خبر: ۷۰۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰ 02 August 2015
آیا بهتر نیست قبل از راه اندازی کتابخانه های سیار و انتشار خبر آن در مقیاس وسیع در رسانه ها، ابتدا به وضعیت کتابخانه های ثابت سروسامانی داده شود؟!

به گزارش خزرآنلاین، توجه به مقوله کتابخوانی و ترویج آن به عنوان تقویت یک زیرساخت فرهنگی، از ملزومات رشد و اعتلای فرهنگ هر کشوری است. بی تردید در استانی که مردم آن همواره به عنوان مردمی بافرهنگ و روشنفکر زبانزد خاص و عام بوده اند، بی توجهی به کتابخوانی عملی مذموم و نکوهیده بوده و مسئولین این امر باید با پرهیز از نگاه سیاسی و حزبی، تنها در جهت ترویج سنت حسنه کتابخوانی گام بردارند.

چندی پیش بود که گزارش ناخوشایندی در یکی از خبرگزاری ها منتشر شد که حکایت از اعمال طرح زوج و فرد در تنها سالن مطالعه شهرستان ماسال داشت!

جالب آن که مرتضی مرادی، مدیر کتابخانه های عمومی شهرستان ماسال نیز در گفتگو با خبرنگار تسنیم ضمن تأیید کمبود سالن مطالعه و قرائت خانه در شهر ماسال گفته بود که به دلیل مساحت کم تنها سالن مطالعه شهر ماسال مجبور شده ایم این سالن را بصورت زوج و فرد اداره کنیم!

این در حالی است که هم اکنون تنها کتابخانه عمومی شاندرمن تنها در نوبت صبح خدمات ارایه می کند. مرتضی مرادی در پاسخ به این سؤال که چرا هم اکنون کتابخانه عمومی شاندرمن تنها در نوبت صبح خدمات ارایه می کند، می گوید: این کتابخانه به دلیل کمبود نیروی انسانی تنها در نوبت صبح بازگشایی می شود!

این موارد در حالی مطرح می شود که امیر محمدپوری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان چندی پیش خبر از راه اندازی اولین کتابخانه سیار استان گیلان در منطقه آزاد انزلی داده بود تا این سؤال به ذهن خطور کند که آیا بهتر نیست قبل از راه اندازی کتابخانه های سیار، ابتدا وضعیت کتابخانه های ثابت سروسامانی داده شود؟!

جالب آن که همزمان با سفر ریاست محترم جمهور به استان گیلان که مدتی پس از انتصاب امیر محمدپوری به عنوان مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان صورت پذیرفت، محمود شکری، نماینده مردم تالش، ماسال و رضوانشهر که در آن زمان ریاست مجمع نمایندگان استان گیلان را نیز بر عهده داشت در گفتگو با خبرگزاری فارس تکمیل کتابخانه‌های عمومی گیلان را اولویت نمایندگان در سفر رئیس جمهور دانسته بود!(اینجا را بخوانید)

حالا آقای شکری باید پاسخ دهد که با توجه به مشکلات موجود در کتابخانه های ماسال و شاندرمن به عنوان حوزه انتخابیه وی، تا چه اندازه در برآورده کردن اولویت اول نمایندگان حداقل در حوزه انتخابیه خود موفق عمل نموده است؟!
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
اگه به فکر کتابخانه ماسال هستید برید از شهر دار گرامی ماسال سوال کنید که چرا کتابخانه ماسال رو خراب کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار