معاون آموزشی دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی خبر داد
معاون آموزشی دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی گفت: دانشجویان زیر رتبه 2 هزار کنکور سراسری دانشگاه‎ از تسهیلات ویژه این دانشگاه برخوردار می‌شوند.
کد خبر: ۷۰۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶ 02 August 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی نصرآبادی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در راستای تقویت اطلاعرسانی و استفاده حداکثری از تکنولوژی، نرم افزار اطلاع رسانی پیام یار دانشگاه پیام‌ نور خراسان جنوبی ویژه تلفن‌های همراه مورد بهرهبرداری قرار گرفت.

وی افزود: از طریق این نرم افزار وقایع مهم دانشگاهی سطح کشور، اخبار، اطلاعیه‌های آموزشی، اداری، مالی و فرهنگی دانشگاه پیام‌ نور خراسان جنوبی به اطلاع دانشجویان، کارکنان اداری، اعضای هیئت علمی و مدرسان می‌رسد.

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی تصریح کرد: سیستم جامع گلستان پیام نور و سامانه سهبا با قابلیت برنامه‌ریزی و انتخاب واحد اتوماتیک برای دانشجویان جدیدالورود که به مسائل انتخاب دروس آگاهی ندارند در این دانشگاه فعال است.

نصرآبادی با اشاره به اینکه فصل جدیدی از آموزش در این دانشگاه راه است، گفت: ترم‌های تابستانی در تمامی مراکز دانشگاهی پیام نور خراسان جنوبی در حال برگزاری است.

وی از تسهیلات ویژه برای دانشجویان رتبه زیر 2 هزار کنکور که رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام نور را انتخاب کنند، خبر داد و گفت: این تسهیلات شامل تحصیل رایگان با تمام امکانات به همراه کمک به سفر عتبات عالیات، وام دانشجویی و خرید خودرو است و همچنین این افراد در ردیف نخست استخدامی دانشگاه پیام نور قرار می‌گیرند.

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در سال تحصلی گذشته پذیرش دانشجو از طریق سوابق تحصیلی در دانشگاه پیام نور لغو شد که امسال این طرح از طریق دوره فراگیر اجرا می‌شود و دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان با رتبه‌های برتر می‌توانند در تمامی دانشگاه‌های کشور از سهمیه پذیرش بهره‌مند شوند.

نصرآبادی در ارتباط با گسترش رشته‌های موجود گفت: پس از ارزیابی‌ها و بازنگری سازمان مرکزی، بسیاری از رشته‌های تحصیلی دچار تحول شده‌ و نیاز به تغییر سرفصل‌های آموزشی دارند که دانشگاه پیام نور بیرجند تا دریافت این دستورالعمل از رشته‌های کم مخاطب برای پرکردن ظرفیت‌های پذیرش استفاده می‌کند.

حذف نمره مردودی از کارنامه فارغ‌اتحصیلان دانشگاه پیام نور

وی از تحصیل همزمان دو رشته تحصیلی در دانشگاه پیام نور خبر داد و افزود: این ویژگی فقط برای رتبه‌های برتر کنکور نبوده و همه می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی اضافه کرد: طبق قوانین وزارت علوم امکان تحصیل همزمان در دو رشته در دانشگاه‌های دولتی وجود ندارد و دانشگاه پیام‌نور تنها دانشگاه دولتی است که دانشجویان آن و همچنین دانشجویان دانشگاه‌های دیگر می‌توانند در آن به صورت همزمان در دو رشته تحصیل کنند.

نصرآبادی ادامه داد: چنانچه دانشجویی ترم ششم دانشگاه دیگری باشد می‌تواند به عنوان رشته دوم در هر رشته‌ای که تمایل دارد از ترم یک در مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور ادامه تحصیل دهند.

وی افزود: همچنین چنانچه فردی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه دیگری مشغول تحصیل باشد، می‌تواند در مقطع کارشناسی دانشگاه پیام‌نور نیز انتخاب رشته کرده و ادامه تحصیل دهد.

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی از جایگاه نخست دانشگاه پیام نور از نظر کیفیت آموزشی در بین تمام دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور خبر داد و گفت: به گواه آخرین رتبه‌بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) این دانشگاه در حوزه پژوهش در جمع 10 دانشگاه برتر کشور قرار دارد.

نصرآبادی تصریح کرد: در آئین‌نامه جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دروس مردودی از کارنامه فارغ‌التحصیلان دانشگاه پیام نور حذف می‌شود و این نمرات در معدل دانشجویان نیز تاثیری ندارد.

وی یادآور شد: در تقسیم ارزیابی نمره پایانی دروس نیز دانشجو در صورتیکه از میان ترم نمره قبولی را کسب نکند، مجدد می‌تواند در آزمون شرکت کند و سرفصل‌های دروس میان‌ترم نیز از امتحان پایان ترم حذف می‌شود

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار