دفتر کمیسیون ملی یونسکو به زودی در شیراز راه اندازی می شود.
کد خبر: ۷۱۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲ 04 August 2015
تابناک فارس به نقل از مهر:مدیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی گفت: طی مدت اخیر پیگیری هایی در خصوص راه اندازی این دفتر در شیراز با مسئولان استان و مسئولان کمیسیون ملی یونسکو صورت گرفت و ظرفیتها و پتانسیلهای شهر شیراز در حوزه فرهنگ به خصوص حوزه هایی مانند گردشگری، میراث فرهنگی، محیط زیست، مدیریت منابع آب و... مورد معرفی قرار گرفت.

مسعود منیعاتی توضیح داد: با معرفی این ظرفیتها کمیسیون ملی یونسکو با ایجاد دفتر در شیراز موافقت کرده و طبق هماهنگی های صورت گرفته قرار است که مراسم افتتاح دفتر در روز ۲۴ مرداد ماه با حضور مسئولان و متولیان امر برگزار شود.

وی با اشاره به برنامه ها و اهداف این دفتر بیان کرد: برنامه ریزی در راستای معرفی توانمندی های فرهنگی منطقه در سطح بین الملل، استفاده از ظرفیتهای سازمان یونسکو در استان فارس ازجمله اهداف پیش روی این دفتر است.

مدیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی استان فارس با اشاره به ظرفیتهای استان و شهر شیراز در حوزه میراث فرهنگی بیان کرد: استان فارس حدود سه هزار اثر ثبت شده تاریخی دارد که معادل ۹.۲ درصد آثار تاریخی کشور محسوب می شود.

منیعاتی ادامه داد: همچنین در این استان چهار اثر ثبت شده در فهرست آثار جهانی وجود دارد که شامل تخت جمشید، پاسارگاد،  باغ ارم و باغهای پاسارگاد است که ظرفیت بزرگی در حوزه میراث فرهنگی ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: وجود ۴۰۰ جاذبه طبیعی منحصر به فرد در فارس، این استان را در حوزه جاذبه های طبیعی نیز در سطح کشور شاخص کرده است و همه اینها ظرفیتهای مهمی به شمار می رود که دفتر کمیسیون ملی یونسکو در شهر شیراز بتواند فعالیتهای موثر و مفیدی داشته باشد.

مدیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی استان فارس گفت: در راستای راه اندازی این مرکز در شیراز اساتید دانشگاه های مختلف فارس نیز همکاریهای گسترده ای انجام داده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار