192 واحد صنفی متخلف در فارس تعطیل شدند.
کد خبر: ۷۱۹۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸ 26 February 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:مدیر گروه سلامت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با هدف حفظ سلامت جامعه از ابتدای امسال تا کنون، با دستور مقام قضایی ۱۹۲ واحد صنفی متخلف که در زمینه تهیه و توزیع مواد غذایی در استان فارس تخلف داشتند، تعطیل شدند.
سیامک شمس افزود: در این مدت ۸۱۶ مرکز متخلف در فارس به مراجع قضایی معرفی شدند، که در نهایت با دستور مقام قضایی منجر به تعطیلی این تعداد واحد صنفی شد.
وی گفت: ۹ هزار و ۸۶۱ مورد گزارش مردمی در سامانه تلفنی بهداشت ۱۹۰ ثبت شد که بر اساس آمار‌ها بیشترین موضوع شکایت شهروندان، رعایت نکردن نکات بهداشتی در تهیه و توزیع مواد غذایی بود.
مدیرگروه سلامت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: پیگیری این شکایت‌ها با جدیت ادامه دارد و با متخلفان و تهدید کنندگان سلامت جامعه، بدون هیچ گذشتی برخورد قاطع انجام می‌شود.
شمس با اشاره به این که حفظ سلامت شهروندان، خط قرمز این نهاد است، گفت: در این مدت، ۲۴۵ هزار و ۳۹۳ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی زیر پوشش این دانشگاه انجام شده است.
وی گفت: در حال حاضر کارشناسان بهداشت محیط و تیم‌های بهداشتی به بهترین تجهیزات روز مجهز هستند و می‌توانند به راحتی در محل، بسیاری از مواد غذایی را نمونه گیری و آزمایش کنند.
مدیرگروه سلامت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: در ۱۱ ماه امسال ۷۴ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیر قابل مصرف در فارس کشف و معدوم شد.

برچسب ها: تعطیل ، تخلف ، صنف ، شیراز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار