مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام گفت:
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: ۵۹ فقره آتش‌سوزی در سال جاری در مناطق مختلف استان ایلام رخ داده است.
کد خبر: ۷۲۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۱ 05 August 2015

رضا احمدی گفت: در اردیبهشت‌ماه سال جاری 11 فقره آتش‌سوزی در ایلام رخ‌داده است که هشت فقره آنها در جنگل‌ها و به مساعی 12 هکتار و در مراتع سه فقره آتش‌سوزی رخ‌ داده است که با مساعی 5.4 هکتار بوده است.

وی افزود: در خردادماه امسال نیز 27 فقره آتش‌سوزی رخ داد که چهار فقره آنها با مساحت 4.15 هکتار در جنگل طبیعی، یک فقره با مساحت 46 هکتار در جنگل در دست کاشت و سه فقره در مراتع با مساحت 12 هکتار و 19 فقره آتش‌سوزی در مرتع مشجر با مساحت 157.5 هکتار رخ‌داده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام عنوان کرد: در تیرماه نیز در جنگل‌های طبیعی یک فقره حریق و در مراتع سه فقره و در مرتع مشجر نیز چهار فقره آتش‌سوزی رخ‌ داده است.

وی گفت: جمع درصد آتش‌سوزی در جنگل‌ها حداکثر 10 درصد بوده است.

احمدی عنوان کرد: آتش‌سوزی سیروان در تیرماه امسال 900 هکتار بود و میزان آتش‌سوزی در مرتع مشجر 750 هکتار و در مناطق محیط‌زیست 150 هکتار بوده است.

وی افزود: به دلیل وزش شدید باد سطح آتش‌سوزی در زیراشکوب و آتش‌سوزی تاجی بر اساس برآورد آماری شهرستان مذکور کمتر از 15 درصد است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام با تقدیر و تشکر از مردم استان، سپاه پاسداران، هلال‌احمر، نیروی انتظامی، محیط‌زیست، مدیریت بحران، فرمانداری و نیروهای منابع طبیعی استان ایلام خاطرنشان کرد:  برای خاموش کردن حریق‌ها در استان ایلام به مدت شش روز در استان از بالگرد استفاده شد و یک دستگاه هواپیمای ایلوشین با هدف مهار حریق نیز وارد استان ایلام شد.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار