با دستور ویژه استاندار
معاون عمرانی استاندار ایلام از اختصاص 20 میلیارد ریال برای تکمیل و راه اندازی کتابخانه مرکزی ایلام با دستور و تاکید ویژه استاندار خبر داد.
کد خبر: ۷۲۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹ 05 August 2015
به گزارش تابناک ایلام، شاپور پولادی عصر سه شنبه در حاشیه بازدید از مراحل ساخت این کتابخانه گفت: این مبلغ با دستور ویژه استاندار ایلام برای اتمام عملیات ساخت این طرح بزرگ فرهنگی، هنری استان اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه تاکنون اعتبار این طرح از محل اعتبارهای شهرستان ایلام تامین می شد، اظهار کرد: این مبلغ امسال و برای نخستین بار از محل اعتبارهای عمرانی استان در نظر گرفته شده است.
پولادی ابراز امیدواری کرد با اختصاص این اعتبار عملیات تکمیل این کتابخانه در مدت سه ماه تکمیل و پس از تجهیز در نهایت دهه فجر امسال مورد بهره برداری نهایی قرار گیرد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام هم با اشاره به گذشت 13سال از آغاز ساخت این کتابخانه افزود: عملیات ساخت این کتابخانه سال 80 در مرکز شهر ایلام آغاز ولی روند تکمیل آن در دولت تدبیر و امید شتاب گرفت.
مراد جلیلیان اعتبار هزینه شده برای ادامه ساخت کتابخانه مرکزی ایلام در سال گذشته را 9 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این مرکز فرهنگی و هنری در زمینی به گستره پنج هزار و 710 متر مربع مجهز به سرسرای آمفی تئاتر، توقفگاه، سرسرای مطالعه، کتابخانه مرجع، کلاس های فرهنگی، هنری و غیره است.
وی با بیان اینکه تمامی تلاش دولت تدبیر و امید اتمام طرح های نیمه تمام است، پیش بینی کرد با افتتاح این کتابخانه زمینه ارایه خدمات مطلوب تر در حوزه فرهنگ و هنر فراهم شود.
جلیلیان اظهار کرد: همچینین قرار است این کتابخانه توسط نهاد کتابخانه عمومی کشور 20 هزار جلد کتاب شارژ اولیه شود.
کتابخانه مرکزی ایلام یکی از طرح های مهر ماندگار دولت نهم بود ولی مورد بهره برداری قرار نگرفت. اکنون 42 باب کتابخانه عمومی در استان ایلام فعال است که از این تعداد، 35 کتابخانه نهادی و هفت کتابخانه نیز مشارکتی است که از مجموع این مراکز 35 کتابخانه در مناطق شهری قرار دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار