مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه گفت: همزمان با سراسر کشور پویش ' نه به چهارشنبه سوری خطرناک ' در این شهر آغاز شد.
کد خبر: ۷۲۲۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳ 06 March 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ابراهیم شاد قوشچی : این پویش برای مقابله و کاهش خطرات جانی آیین چهارشنبه آخر سال با استفاده از تجارب آتش نشانان شکل گرفته است.
وی اظهار داشت: این پویش با همکاری چهره‌های پرطرفدار جامعه، برای ایمنی بیشتر فرزندان ایران در فضای مجازی راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: آتش نشانان به برگزاری جشن و شادی مردم احترام می گذارند و همیشه در خدمت مردم بوده‌اند و تنها درخواست آتش نشانان از مردم این است که یک چهارشنبه‌سوری سنتی و ایمن را پشت سر بگذارند تا با سلامتی سرسفره هفت سین در کنار خانواده سال 1398 را آغاز کنند.
وی اظهار امیدواری کرد تا با برگزاری چهارشنبه سوری ایمن حوادث جانی، قطع عضو و خسارات مالی در شهر ارومیه کاهش پیدا کند.
شاد قوشچی از اصحاب رسانه، خبرگزاری ها و فعالان فضای مجازی درخواست کرد جهت تشویق و ترغیب مردم برای پیوستن به پویش نه به چهارشنبه سوری خطرناک و کاهش حوادث احتمالی مشارکت فعال داشته باشند.
به گزارش ایرنا، کمپین نه به چهارشنبه سوری خطرناک در سطح کشور و با هدف شهر ایمن با مشارکت شهروندان برگزار می شود.
آخیر چرشنبهˈ (چهارشنبه سوری) رسمی ماندگار از آیین کهن مردم آذربایجان غربی است که همزمان با سراسر ایران اسلامی برگزار می شود ولی این آیین در آذربایجان غربی آداب و رسوم منحصر به فردی دارد. 
افروختن آتش در آذربایجان غربی مظهر پاکی و گرمی است و طی آن مردم تمام وسایل کهنه، بقایای علوفه های دامی، زباله های اطراف خانه ها را می سوزاندند تا در محیطی پاک و تمیز و عاری از آلایش وارد سال نو شوند. 
در آذربایجان غربی چهارشنبه سوری موسوم به ˈآخیر چرشنبهˈ است که وجود واژه آخر در این ترکیب نشان می دهد مردم آذربایجان در اسفند ماه چهارشنبه های دیگری را نیز جشن می گرفتند که امروزه این رسم تقریبا به فراموشی کامل سپرده شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار