کد خبر: ۷۲۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۲ 06 August 2015
آستارا - مدیر کل گمرک آستارا از تجهیز گمرک این شهرستان به یک دستگاه ایکس ری کامیونی ریلی و دو دستگاه ایکس ری چمدانی خبر داد.

حمیدرضا محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت مرز زمینی آستارا اظهار کرد: روز گذشته و با حمایت های ریس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران، گمرک آستارا به دستگاه ایکس ری کامیونی ریلی که در کنترل بهینه محموله های ترانزیتی و صادراتی بسیار پرکاربرد است، مجهز شد.

وی افزود: استفاده از این دستگاه باعث افزایش دقت در ارزیابی و سرعت عمل در خروج کالاهای صادراتی از مرز زمینی آستارا خواهد شد.

محمدی اعلام کرد: این دستگاه باهزینه ای بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال توسط گمرک ایران خریداری و به گمرک آستارا منتقل شده است.

وی با اشاره به رتبه اول گمرک آستارا در زمینه تجارت چمدانی در میان مرزهای زمینی و رتبه نخست صادرات در میان مرزهای شمال کشور گفت: با توجه به اهمیت مرز آستارا و تردد بیش از ۷۰۰ هزار نفر مسافر در سال از این مرز زمینی، سالن مسافری گمرک آستارا نیز به دو دستگاه ایکس ری چمدانی تجهیز شد.

مدیر کل گمرک آستارا همچنین از واگذاری مدیریت ۳ باسکول گمرک آستارا به بخش خصوصی خبر داد و اظهار کرد: در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی مبنی بر برون سپاری فعالیت ها، عملیات اجرایی باسکول های گمرک آستارا به تعاونی گمرک جمهوری اسلامی ایران محول شده است.

محمدی با اشاره به فعال بودن همه جانبه گمرک آستارا تصریح کرد : آستارا در موقعیت جغرافیایی و ترانزیتی خوبی قرار گرفته و توسعه و تجهیز همه جانبه گمرک آستارا نه تنها در رونق اقتصادی منطقه بلکه نقش اساسی در اشتغال زایی جوانان منطقه و استان می تواند ایفا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار