لذا از استاندار محترم انتظار می رود همانطور که کاستی های موجود را به خبرنگاران و اصحاب رسانه گوشزد می کنند، به آنان نیرز این فرصت را دهند تا به عنوان نمایندگان افکار عمومی مردم، مطالبات مردم را به اطلاع ایشان برسانند و پاسخ را بی پرده از خود ایشان دریافت کنند.
کد خبر: ۷۳۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۸ 07 August 2015
دلیل عدم برگزاری نشست های خبری توام با پرسش و پاسخ آن هم از سوی استانداری که می توان به راحتی از میان اظهاراتش به اهمیتی که برای خبرنگاران قائل است، پی برد، چیست؟

به گزارش تابناک گیلان، هنوز زمان زیادی از مراسمی که در سالن خاتم الانیا رشت به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، نمی گذرد. مراسمی که بیشتر به تقدیر و تشکر مسئولین از یکدیگر شباهت داشت تا تقدیر از خبرنگاران!

فارغ از صحبت های مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان که کمی در خِلال آن به مشکلات عدیده خبرنگاران پرداخته شد، استاندار محترم فرصت را مغتنم شمرده و پس از قدردانی از خبرنگاران و زحمات و تلاش های طاقت فرسای آنان، به نصیحت قشر خبرنگار توام با گِله و ناخوشندی از عملکرد برخی خبرنگاران پرداخت!

از آن جایی که سبک و سیاق برگزاری مراسم روز خبرنگار معمولا رویه ثابت را در پیش می گیرد، هدف از این مقال نه واکاوی و انتقاد از نحوه برگزاری این مراسم بلکه جستجو برای یافتن پاسخ یک سوال اساسی است و آن هم اینکه چرا استاندار گیلان به عنوان نماینده عالی دولت در استان، اقدام به برگزاری نشست خبری و رویارویی مستقیم با پرسش خبرنگاران و البته پاسخگویی بی پرده به سوالاتشان نمی کند؟!

اینکه استاندار محترم در اغلب نشست هایی که موضوع آن به نوعی با خبر و خبرنگار مرتبط است، حضور فعال داشته و همواره بر لزوم حمایت از این قشر زحمتکش و احقاق حقوق آنان تاکید دارد، جای بسی خوشحالی است اما همین حضور فعال و توجه به مشکلات خبرنگاران سبب می شود که تا این پرسش در ذهن برجسته تر شود که دلیل عدم برگزاری نشست های خبری توام با پرسش و پاسخ آن هم از سوی استانداری که می توان به راحتی از میان اظهاراتش به اهمیتی که برای خبرنگاران قائل است، پی برد، چیست؟

جالب آن که استاندار گیلان چندی پیش با رسانه های جمهوری آذربایجان در محل استانداری نشست خبری برگزار کرده بود!

البته نمی توان این انتقاد را تنها به استاندار گیلان وارد دانست بلکه در این میان روی سخن بیشتر با مسئولان برگزار کننده این قبیل مراسم است که باید چنین فرصتی را در اختیار خبرنگاران قرار دهند چرا که بی تردید استاندار گیلان به عنوان فردی باتجربه مدیریتی فراوان و مدارج تحصیلی بالا بارها و بارها قبل از تصدی بر استانداری گیلان در معرض پرسش خبرنگاران مختلف قرار گرفته و با این موضوع بیگانه نیست و از آن استقبال هم خواهد کرد و حالا اینکه چرا پس از تصدی دکتر نجفی بر استانداری گیلان حتی یک نشست خبری توام با پرسش و پاسخ به محوریت ایشان برگزار نشده، جای سوال است.

مقام معظم رهبری به عنوان بالاترین مقام رسمی در جمهوری اسلامی ایران همواره بر نقد از سوی مطبوعات تاکید داشته اند تا آن جا که می فرمایند: "بنده براي مطبوعات سه وظيفه قائلم: ۱- نقد و نظارت. ۲- اطلاع رساني صادقانه و شفاف. ۳- طرح و تبادل آراء و افكار در جامعه"

حتی همزمان با سفر دو روزه رئیس جمهور محترم به گیلان علی رغم ترافیک فراوان برنامه ها و فرصت کم حضور رئیس جمهور در استان، باز هم نشست خبری همراه با پرسش و پاسخ خبرنگاران از رئیس دولت برگزار شد.

لذا از استاندار محترم انتظار می رود همانطور که کاستی های موجود را به خبرنگاران و اصحاب رسانه گوشزد می کنند، به آنان نیرز این فرصت را دهند تا به عنوان نمایندگان افکار عمومی مردم، مطالبات مردم را به اطلاع ایشان برسانند و پاسخ را بی پرده از خود ایشان دریافت کنند.

بی شک برگزاری نشست های پرسش و پاسخ با استاندار نه تنها می تواند موجبات جلوگیری از دامن زنی به شایعات در خصوص بسیاری از معضلات کنونی را فراهم کند بلکه سبب می شود خبرنگاران هم بتوانند در برابر انتقاداتی که به عملکردشان وارد می شود، حداقل گفته های خود را به گوش مسئولین برسانند.

خزرانلاین/

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار