نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش باید عملیاتی شود.
کد خبر: ۷۴۱۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵ 04 May 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی سید هادی بهادری در سی وپنجمین مراسم نکوداشت مقام معلم که در سالن اجتماعات اداره برق استان برگزار شد افزود: طرح تحول نظام آموزشی کشور موصوع مهمی است که باید به نحو احسن عملیاتی شود.

بهادری تصریح کرد: معلمان کشور دارای مشکلات عدیدی از جمله مشکل معیشتی هستند بنابراین در شرایط حاضر یکی از اولویت های اساسی کشور توجه به مشکلات معیشتی معلمان است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی یاد آور شد: با تصویب طرح برخورداری معلمان استان های مرزی غرب کشور ازجمله استان های آذربایجان غربی، کردستان،ایلام، کرمانشاه و خوزستان از مزایای ۲۵درصدی مناطق عملیاتی باری از مشکلات معلمان این مناطق برداشته خواهد شد.

وی بااشاره به اینکه سرانه فضای آموزشی استان بسیار کمتر از متوسط کشوری است تاکید کرد: متاسفانه با وجود مشارکت مردم و خیرین مدرسه ساز نزدیک به ۵هزار کلاس درس نیاز استان است که باید برای با کیفیت شدن فضاهای آموزشی استان اقدامات اساسی انجام داد.

وی کمبود فضای ورزشی در مدارس ارومیه را نیز یاد آور شد و گفت: بسیاری از مدارس ارومیه با کمبود سالن ورزشی روبرو هستند که یک مشکل اساسی برای سلامت دانش آموزان است.

بهادری باتاکید بر اینکه در سال گذشته یک میلیارد تومان برای ساخت یک مدرسه در ارومیه جذب شد افزود: برای سال تحصیلی جاری برای۱۴مدرسه ارومیه اعتبار نوسازی و برای تمامی مدارس مبلغ ۲ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته است.

وی در خصوص توجه به دانشگاه فرهنگیان نیز گفت: دانشگاه فرهنگیان مرکزی برای آموزش و تربیت معلم است که خوشبختانه درجهت تقویت این دانشگاه و جذب افراد مستعد اقدامات خوبی انجام شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار