شهردار شیراز گفت:شهردار شیراز عنوان کرد: با توجه به این رویکردی که در پیش گرفته‌ایم اکنون بافت تاریخی ارزشی بیش از گذشته پیدا کرده و این نشان می دهد که با اتخاذ رویکرد مناسب می توان شاهد تغییر وضعیت بافت تاریخی فرهنگی بود، چرا که گردشگران نیز خواستار قدم زدن در بافت تاریخی و بازدید از پیشینه شیراز هستند.
کد خبر: ۷۴۲۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵ 07 May 2019

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز، حیدر اسکندرپور در نشست با اعضای شورای مرکزی نظام مهندسی ایران، گفت: امروزه برای ایجاد فضای شهری متفاوت نیازمند ایجاد نگاهی نو به داشته‌های تاریخی هستیم و ضروری است بدون غفلت از سایر برنامه‌های شهری و با دقت نظر بتوانیم در شهرهای دارای پیشینه تاریخی مثل شیراز این فضاها را ایجاد کنیم .

شهردار شیراز اضافه کرد: در این دوره از مدیریت شهری، علاوه بر تبیین برنامه‌های توسعه عمرانی، رویکردی نرم افزاری به منظر شهری نیز خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه شیراز جنت تراز با وجود باغ‌های تاریخی چون جهان نما، ارم، دلگشا، عفیف‌آباد و دیگر باغ‌ها، شناخته می‌شود، افزود: این رویکرد که ایجاد فضاهای شهری بدون نگاه به داشته های تاریخی به توسعه شهرهایی چون شیراز کمک می‌کند، اشتباه بوده است.

وی اضافه کرد: در این روند توسعه، فضاهایی چون باغ ها و مسیرهای گردشگری بافت تاریخی نادیده گرفته شده و به بافت به عنوان یک منطقه دارای ناهنجاری های اجتماعی نگاه شده بود .

اسکندرپور با بیان اینکه سال‌های گذشته در ایام نوروز شورایی برای ساماندهی ناهنجاری‌های اجتماعی در بافت تاریخی تشکیل می‌شد، گفت: در رویکرد جدید، بافت تاریخی به خصوص محله سنگ سیاه به یکی از محورهای مهم اقتصادی و گردشگری شیراز تبدیل شده و با وجود مشکلات اقتصادی حاکم بر کشور توانستیم چند محور گردشگری را در بافت افتتاح کنیم .

شهردار شیراز عنوان کرد: با توجه به این رویکردی که در پیش گرفته‌ایم اکنون بافت تاریخی ارزشی بیش از گذشته پیدا کرده و این نشان می دهد که با اتخاذ رویکرد مناسب می توان شاهد تغییر وضعیت بافت تاریخی فرهنگی بود، چرا که گردشگران نیز خواستار قدم زدن در بافت تاریخی و بازدید از پیشینه شیراز هستند.

اسکندرپور گفت: به گفته مهندس بهشتی رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور، "شیراز شعر شهرهای جهان است" ما نیز در این دوره مدیریت شهری سعی داریم دوباره شعر شیراز را بسرائیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار