مدیر پایگاه ملی حسنلو نقده گفت: دو ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تعداد بازدیدکنندگان از این پایگاه 29 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۷۴۹۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶ 29 May 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی حسن شیری امروز یه در ارتباط با تعداد بازدیدکنندگان از پایگاه ملی حسنلو نقده در دو ماهه نخست سال جاری اظهار کرد: در این مدت تعداد بازدیدکنندگان از این پایگاه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 29 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در دو ماه نخست امسال سه هزار و 107 نفر از این مجموعه بازدید داشته‌اند، افزود: 37 نفر از این تعداد را گردشگران خارجی تشکیل می‎دهند.

مدیر پایگاه ملی حسنلو نقده با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در این پایگاه برای جذب گردشگر ادامه داد: اقداماتی از جمله برگزاری نوروزگاه، معرفی بیشتر این پایگاه در رسانه‌ها، توزیع بروشورهای متنوع و رایگان و استقرار راهنمایان گردشگری برای جذب گردشگر در این پایگاه موثر بوده‌اند.

وی پایگاه ملی حسنلو را از جمله پایگاه‌های مهم گردشگی کشور برشمرد و عنوان کرد: قدمت این پایگاه به هشت هزار سال رسیده و مهم‌ترین شی تاریخی کشف شده از این پایگاه جام زرین حسنلو در 1337 است.

به گزارش خبرگزاری فارس، منطقه تاریخی حسنلو در 80 کیلومتری ارومیه و 9 کیلومتری شهرستان نقده قرار دارد که در سال 1344 به شماره 485 در فهرست آثار ملی ثبت شده و در حال حاضر جهت انجام فعالیت‌های علمی، فنی و پژوهشی به پایگاه ملی تبدیل شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار