کد خبر: ۷۵۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۳ 11 August 2015

مدیرکل دامپزشکی استان البرز ضمن حائز اهمیت شمردن فعالیت‌های دامپزشکی در عرصه کنترل بیماری‌های مشترک انسان و دام گفت: در چهار ماهه ابتدای سال واکسیناسیون ۱۰۰ درصدی علیه بیماری‌های مشترک در سطح استان البرز انجام شده است.

علی‌اصغر شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، با اشاره به اهمیت بیماری‌های مشترک انسان و حیوان و تعدد آن که حدود 800 مورد است، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین وظایف دامپزشکی مبارزه علیه بیماری‌های مشترک با اقداماتی از قبیل واکسیناسیون به موقع و سم‌پاشی است.

وی با بیان اینکه در این زمینه استان البرز به تحقق 100 درصدی در زمینه واکسیناسیون دست یافته است، افزود: امید است این روند در آینده نیز به همین منوال ادامه داشته باشد.

مدیرکل دامپزشکی البرز ضمن قدردانی از عملکرد 4 ماهه بخش مبارزه با بیماری‌های دامی، خاطرنشان کرد: تست بیماری سل بیش از 93 درصد در سطح استان تحقق یافته است.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون اسب 115 درصد انجام شده است، تصریح کرد: واکسیناسیون بر علیه بیماری هاری 105 درصد صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون بیماری لمپی اسکین 97 درصد صورت گرفته است، یادآور شد: خونگیری به منظور انجام آزمایشات بروسلوز بیش از 90 درصد انجام شده است.

شریفی خاطرنشان کرد: دامپزشکی در صف اول مبارزه با بیماری‌های دامی مشترک از هیچگونه تلاشی مضایقه نمی‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار