مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: حذف مدارس کانکسی از ضرورت‌های حتمی است که امیدواریم با تامین اعتبار لازم و همراهی خیرین با ساخت مدارس فضاهای کانکسی حذف شود.
کد خبر: ۷۵۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸ 12 August 2015

صابر سپهری در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: ما در مناطق روستایی با کمبود مدارس آموزشی روبه‌رو نیستیم و اگر فاصله بین روستاها در تحصیل دانش‌آموزان و حضور آنها در سر کلاس بیشتر باشد سعی‌مان بر این است تا در قالب مدارس شبانه‌روزی امکان تحصیل رایگان آنها را فراهم کنیم.

وی افزود: تلاش ما بر این است تا دختر و پسری از تحصیل و استفاده امکانات ایجاد شده باز‌نمانند چراکه دختران و پسران بازمانده از تحصیل قطعا در آینده برای خود و جامعه مشکلاتی را به وجود می‌آورند که گاه قابل جبران نیست به همین خاطر پوشش 100 درصدی دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی به ویژه سال اول مورد هدف‌گذاری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه در حال حاضر تنها 100 کانکس به عنوان فضای کلاس درس برای دانش‌آموزان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، بیان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا مدارس کانکسی حذف شود هر چند که بیشترین استفاده ما از کانکس‌ها در مناطقی است که مدارس فرسوده دارند.

سپهری با بیان اینکه گاه بنا به ضرورت از فضای کانکسی استفاده می‌کنیم، یادآور شد: ما در برخی از شهرستان‌ها به ویژه مرکز استان به دلیل حجم مهاجرت‌ها با کمبود فضای آموزشی و حتی دو شیفته بودن کلاس‌های درس روبه‌رو هستیم که با وجود کاسته شدن از تعداد دانش‌آموزان از 370 هزار دانش‌آموز به 230 هزار دانش‌آموز ولی تراکم بیشتری را در ناحیه یک و دو اردبیل شاهد هستیم.

این مسئول گفت:‌ ما حتی در مرکز استان مجبور شدیم که برخی از مدارس را به صورت استیجاری مورد بهره‌برداری قرار دهیم ولی انتظار می‌رود با همکاری خیرین و کمک نوسازی مدارس واحدهای آموزشی نیمه تمام هر چه سریع‌تر تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: به هیچ عنوان قصد نداریم تا عنوانی که خیرین برای مدارس خود انتخاب کرده‌اند تغییر بدهیم بلکه موظف هستیم تا از نامگذاری آنها برای مدارسشان صیانت و حفاظت کرده و اجازه ندهیم تا در این زمینه مشکل خاصی به وجود آید که اسباب نارضایتی هموطنان را فراهم کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار