بازرسی‌های فنی از شهر‌های بازی استان فارس تشدید می شود.
کد خبر: ۷۵۹۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷ 06 July 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیرکل استاندارد فارس گفت: با فرا رسیدن فصل گرما و تعطیلی مدارس اداره کل استاندارد بازرسی‌های خود را از شهر‌های بازی استان افزایش می‌دهد و بازدید‌های سرزده را در زمان‌های عصر، شامگاه و روز‌های تعطیل انجام و با متخلفان برخورد قانون قاطع صورت می‌گیرد.

رهنما با اشاره به اینکه در کل استان و حتی روستا‌ها هرگونه وسیله بازی و تفریحی در شهربازی باید تائیدیه استاندارد داشته باشد، افزود: در غیر این صورت مسئولیت هرگونه اتفاقی به عهده صادر کننده مجوز و مالک وسیله بازی است.
وی تصریح کرد: تمام شهرداری‌های استان و مسئولان دهیاری بدون تائیدیه استاندارد نباید اجازه بهره برداری از وسایل شهربازی را صادر کنند.
مدیرکل استاندارد فارس اظهارداشت: دستگاه‌هایی که در رده سنگین هستند مثل چرخ و فلک، کشتی صبا، و صندلی پرنده که قبلا ازاستاندارد تاییده گرفته اند بایستی یک مهندس مکانیک را به عنوان مسئول فنی به اداره استاندارد معرفی کنند در غیر این صورت مجوز آن‌ها باطل شده و بهره برداری از آن وسیله ممنوع می‌شود.
رهنما گفت: بازرسان استاندارد در ۳ ماه نخست امسال بیش از ۸۰ وسیله بازی را در سطح استان فارس به دلیل نداشتن تاییده استاندارد پلمپ و به بهره برداران آن‌ها اخطار لازم را داده و تا رفع نشدن مشکل اجازه بهره برداری را نخواهند داشت.
مدیرکل استاندارد فارس تاکید کرد: وسایل بازی و تفریحی که در مکان‌هایی به نام خانه بازی و یا در مهد کودک‌های تحت نظارت بهزیستی و یا هرمکان دیگری وجود دارند مشمول استاندارد اجباری بوده و استفاده از آن‌ها بدون تاییده استاندارد ممنوع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار