پرویز فتاح رئیس کمیته امداد از نمایشگاه توانمندی تولیدات متنوع مددجویان کمیته امداد استان اردبیل بازدید کرد.
کد خبر: ۷۶۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹ 13 August 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این بازدید که صبح امروز در سالن جنبی سالن ولایت اردبیل به انجام رسید، رئیس کمیته امداد از بخش‌های مختلف این نمایشگاه که شامل تولیدات مددجویان کمیته امداد اعم از تولید مبل، کیف و کفش، فرش، صنایع دستی، البسه و مصنوعات چوبی و شیشه، گیاهان دارویی به همراه سوغاتی‌های استان اردبیل است بازدید کرد و با حضور در هر یک از غرفه‌ها در جریان روند تولید مددجویان قرار گرفت.

فتاح در حالی به زبان آذری با مددجویان کمیته امداد اردبیل به راحتی سخن گفت و ارتباط برقرار کرد و در جریان مشکلات تولید‌کنندگان و مددجویان قرار گرفت که عمده این مشکلات مربوط به کمبود منابع و نقدینگی است و همچنین پرداخت نشدن تسهیلات سرمایه در گردش و فروش محصولات مددجویان بود که فتاح نسبت به حل این معضلات و مشکلات در سال جاری قول مساعد داد.

در این نمایشگاه که نمودی از توانمندی و اشتغالزایی برای مددجویان کمیته امداد است فتاح با مشاهده تولیدات صنایع دستی و فرش اعلام کرد که کمیته امداد نسبت به تامین مواد اولیه بافندگان فرش و خرید فرش تولیدی مددجویان اقدام می‌کند تا تسهیلات پرداخت شده صرف خرید مواد اولیه در تولید فرش نشود.

رئیس کمیته امداد با ابراز خوشحالی از تولیدات متنوع استان به ویژه فرش‌های نفیس دستباف گفت:‌ این استان در تولید فرش دستباف یکی از استان‌های پیشرو کشور است به طوری که تولیدات آن از لحاظ کمی و کیفی مناسب بوده و ما آماده خرید فرش مددجویان هستیم.

فتاح با بیان اینکه توانمندسازی جامعه هدف کمیته امداد یکی از اهداف و رویکردهای اصلی است، گفت: ما معتقدیم این توانمندی با ایجاد فرصت‌های اشتغال و اقتصاد به خوبی فراهم آید.

در این بازدید مسئولان استان اردبیل از خودکفایی 13 هزار مددجوی کمیته امداد ‌‌اردبیل در سال‌های اخیر با ایجاد فرصت‌های اشتغال در استان اردبیل خبر داده و تولید فرش را در سال گذشته توسط این مددجویان بالغ بر 12 هزار و 500 متر‌مربع اعلام کردند که ارزش ریالی آنها 4 میلیارد و 500 میلیون تومان بوده است.

در این نمایشگاه رئیس کمیته امداد از تولیدات دانش‌آموزان عضو کانون ولایت که در فصل فراغت و تابستان اقدام به تولید انواع صنایع دستی نظیر منبت و مشبک کرده‌اند ‌در معرض دید قرار گرفته است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار