پرونده ویژه/ بررسی وقایع 4 بهمن سال 1392
تابناک: با وجود همه قول های مطرح شده توسط مسئولان هنوز مشکلات مسکن مهر سر جای خود قرار داشته و حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر در سراسر کشور نیمه‌کاره رها شده است.
کد خبر: ۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰ 24 January 2015

به گزارش تابناک، حسینعلی حاجی دیگانی در تاریخ 4 بهمن ماه سال 1392 در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات با تشریح وضعیت مسکن مهر کشور تأکید داشت که با برگزاری جلساتی با وزرای مربوطه می توان مشکلات مسکن مهر را حل کرد.

به گزارش فارس، حسینعلی حاجی‌دلیگانی ظهر امروز در نشست خبری خود اظهار کرد: حدود 9 هزار مسکن مهر در شهرستان‌های شاهین‌شهر، میمه و برخوار وجود دارد، که از این تعداد بالغ بر 6 هزار و 300 واحد مشکلات آن‌ها مورد برطرف شده است.

وی با بیان اینکه در زمینه مسکن مهر اصل قانون اساسی چندان رعایت نشده است، افزود: دولت مکلف است که موضوع مسکن مهر را برای مردم شفاف‌سازی کند. در سال‌های گذشته نزدیک به 2 میلیون واحد مسکونی در قالب مسکن مهر در کشور عملیات اجرایی آن شروع شد به همین میزان مسکن نیز در روستاها مقاوم‌سازی شدند.

وی تاکید کرد: هم‌اکنون در مورد موضوع مسکن مهر با وضعیت حادی در کشور روبرو هستیم و زمانی که مجلس مشاهده کرد، دولت یازدهم چندان به مقوله مسکن مهر ورود پیدا نمی‌کند، به همین دلیل نمایندگان اقدام به طرح سئوال از وزیر مسکن و شهرسازی در کمیسیون مربوطه کردند، اما از طرز پاسخ دادن وی قانع نشدیم.

حاجی دلیگانی با اشاره به برگزاری جلساتی در پیرامون مسکن مهر با وزرای مسکن و شهرسازی، آموزش و پرورش و همچنین نیرو خاطرنشان کرد: در این جلسات به دو مشکل اساسی مسکن مهر مثل، وام مسکن بیش از یک صد هزار نفری که ثبت‌نام‌شده‌اند و پرونده آن‌ها در بانک مسکن موجود هست و دیگری وام مسکن که در گذشته از 2 میلیون نفر تاکنون به 1.5 میلیون نفر داده‌اند، که باید به 500 هزار نفر باقی‌مانده برای تکمیل واحدهای مسکونی‌شان نیز بدهند.

وی افزود: هر چند قبول داریم تورم در سال گذشته افزایش جهشی داشته است، اما افزایش وام 25 میلیونی تومانی به 30 میلیون تومان در مقابل تسهیلات 50 میلیون تومانی که دولت می‌خواهد به زوجین بدهد، چندان باعث رشد نقدینگی و تورم نخواهد شد.

وی به جمع‌بندی جلسه نمایندگان مجلس با اعضای دولت یازدهم اشاره نمود و اظهار کرد: حجت‌الاسلام انصاری معاون حقوقی و پارلمانی دولت قول داد یک سری جلسات دیگر با حضور مسئولان مربوطه جهت رفع مشکلات مسکن مهر در سراسر کشور تشکیل دهند و بانک مرکزی را نیز مکلف کردند از 50 هزار میلیارد تومان تسهیلاتی که 43 هزار میلیارد تومان آن پرداخت شده است، مابقی آن را نیز به مردم پرداخت کنند.

حاجی دلیگانی اضافه کرد: مسکن مهر در دولت یازدهم به سه بخش اجتماعی که مربوطه به واحدهای اجاره‌ای است و در اختیار مددجویان کمیته امداد قرارگرفته می‌شود، مسکن مهر مشارکتی که همان وام 50 میلیون تومانی است و مسکن آزاد تقسیم‌بندی شده است.

وی ادامه داد: چند ماه پیش مجلس در لایحه‌ای مصوب کرد که از هر واحد مسکن مهر بیش از 300 هزار تومان مالیات کسب نشود.

نماینده مردم شاهین‌شهر و برخوار تاکید کرد: برای ساخت‌وساز مدرسه در مجموعه‌های مسکن مهر دولت‌آباد و شاهین‌شهر مجموعا یک صد میلیون تومان بودجه اولیه پیش‌بینی‌شده است.

با وجود مطرح شدن این مسائل تاکنون حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر در سراسر کشور نیمه‌کاره رها شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار