کد خبر: ۷۶۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱ 14 August 2015
فرماندار رضوانشهر گفت: سه روستای ییلاقی رضوانشهر در هفته دولت از انرژی خورشیدی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رضوانشهر، حمیدرضا امام‌پناهی در نشست گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: امسال در هفته دولت سه روستای ییلاقی دشت‌میان، خیل‌گاوان و سیابیل رضوانشهر با انرژی خورشیدی از نعمت برق بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه روستاهای ییلاقی مذکور در دل جنگل واقع هستند، افزود: برای این روستاها امکان برق‌رسانی از طریق شبکه سیم وجود ندارد.

فرماندار رضوانشهر ادامه داد: با همکاری اداره برق شهرستان و استانداری 3 روستای ییلاقی مذکور با 44 خانوار از انرژی خورشیدی صاحب برق می‌شوند.

وی هزینه صورت گرفته در پروژه‌های انرژی خورشیدی را 790 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: مقدار برق مصرفی برای هر خانوار در طول شبانه‌روز یخچال 9 فوت، پنکه، تلویزیون 22 اینچ و هفت لامپ کم‌مصرف است.

فرماندار رضوانشهر هدف از انرژی خورشیدی را جلوگیری از تخریب جنگل با خط فشار قوی برق عنوان کرد و یادآور شد: این خدمات به روستاییانی که در ییلاق جنگلی رضوانشهر زندگی می‌کنند، ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه این خدمات هزینه زیادی برای دولت دارد، یادآور شد: حفظ و نگهداری جنگل برای دولت مهم است.

امام‌پناهی استفاده از انرژی خورشیدی را جایگزین مناسبی برای انرژی برق دانست و خاطرنشان کرد: انرژی خورشیدی، انرژی نو و پاک برای جایگزینی انتقال انرژی با سیم برق است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار