کد خبر: ۷۶۵۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷ 25 July 2019
 

موانع احداث جاده قزوین-کلاچای رفع می‌شود

محمدباقر نوبخت برای بازدید میدانی و حل مشکلات از مسیر جاده رحیم آباد به کلاچای همراه با استانداران و مسئولان زیست محیطی دو استان گیلان و قزوین به قزوین سفر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین، به دلیل همجواری استان قزوین با گیلان و به دلیل تسریع و تسهیل در حمل و نقل طی سال‌های گذشته پروژه‌ای برای اتصال این دو استان و ایجاد جاده آغاز شد.

پروژه رحیم آباد به کلاچای ضمن کوتاه کردن مسیر بار ترافیکی جاده‌های متصل به شمال را کاهش می‌دهد و از مزایای بسیاری برخوردار است و قدمی برای توسعه به شمار می‌آید.

با وجود این پس از آغاز پروژه مشکلات زیست محیطی مانع از ادامه کار شد و حتی از طرف دستگاه قضا نیز تعطیلی پروژه اعلام شد.

طرفداران محیط زیست اعتراضات بسیاری را به احداث این جاده بدون پیوست‌های محیط زیستی لازم وارد کردند.

به دلیل اهمیت و عظیم بودن پروژه و برای حل آن و اصلاحات لازم زیست محیطی صبح امروز محمدباقر نوبخت به استان قزوین سفر کرد تا مشکلات با حضور نمایندگان و مسئولان دو استان بررسی شود.

محمدباقر نوبخت صبح امروز در سفر خود به قزوین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مسیر شمال کشور به‌ویژه در ایام تعطیل با ازدحام جمعیت مواجه می‌شود از این رو ایجاد جاده‌ای از قزوین به گیلان که پروژه آن از سال‌های گذشته آغاز شده بسیار مفید است.

وی ادامه داد: مسیر قزوین به گیلان در هر دو استان در قطعاتی با موانع زیست محیطی مواجه شده است و عدم تخریب محیط زیست ضمن توسعه برای دولت دارای اهمیت است از این رو با مسئولین سازمان حفاظت محیط زیست مقرر شد که این مسیر بصورت میدانی با حضور استانداران دو استام و مسئولین ذی ربط بازدید کنیم.

معاون رئیس جمهور ابراز کرد: عملا اگر موانعی وجود دارد می‌توان ضمن تسریع در کار مشکلات زیست مخیطی را برطرف کرد و تصمیم گرفت تا در هر صورت پروژه‌ای که سال‌ها معطل مانده و به کندی پیش می‌رود سرعت پیدا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار