مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهادکشاورزی ایلام گفت: تا پایان سال‌جاری ۵ هزار هکتار از اراضی مستعد ایلام به سامانه سیستم‌های نوین آبیاری تجهیز خواهند شد.
کد خبر: ۷۶۵۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵ 26 July 2019

به گزارش تابناک ایلام؛اسماعیل گوهری اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۲ هزار هکتار از اراضی مستعد ایلام به سامانه سیستم‌های نوین آبیاری تجهیز شده‌اند که در این راستا تاکنون ۲۸۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به بهره‌برداران طرح پرداخت شده است.

وی افزود: تا پایان سال‌جاری ۵ هزار هکتار از اراضی مستعد ایلام  با اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریال به سامانه سیستم‌های نوین آبیاری تجهیز خواهند شد.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی ایلام  بیان داشت: بیشترین سطوح اجرا شده در سال‌جاری به شهرستان دهلران ۱۱۰۰ هکتار و شهرستان دره‌شهر ۹۰۰ هکتار اختصاص داشته است.

وی عنوان کرد: شبکه‌های نوین در استان شامل آبیاری بارانی، قطره‌ای، سنترپیوت، تیپ و کم‌فشار بوده و هم‌اکنون احداث سیستم‌های نوین آبیاری ۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان در دست اجرا است.

گوهری خاطرنشان کرد: ترویج روش‌های نوین آبیاری نقش مهم و اساسی در کنترل مصرف آب مزارع و مبارزه با کم‌آبی و خشکسالی خواهد داشت‌.

به گفته وی، تا پایان سال گذشته بیش از ۳۱ هزار هکتار از اراضی مستعد ایلام  به سامانه سیستم‌های نوین آبیاری تجهیز شده است./ع

 

 

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار