رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان انتقاد رسانه‌ها را سازنده خواند و تصریح کرد: با اجرای طرح نظام سلامت در بخش روستایی سه درصد و شهری ۶ درصد حق درمان می‌پردازند و بیش از ۹۷ درصد رضایت‌مندی وجود دارد.
کد خبر: ۷۶۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۶ 14 August 2015
ادعای رضایت‌مندی ۹۷ درصدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و صف طولانی آنژیوگرافی بیمارستان حشمت

انوش برزیگر صبح یکشنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی درست اخبار علوم‌پزشکی گیلان را مهم دانست.


وی با بیان اینکه رسانه‌ها به مردم آگاهی می‌دهند، تصریح کرد: اجرای طرح نظام سلامت بدون فعالیت رسانه‌ای تا ۹۰ درصد بی‌تاثیر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان انتقاد رسانه‌ها را سازنده خواند و تصریح کرد: با اجرای طرح نظام سلامت در بخش روستایی سه درصد و شهری ۶ درصد حق درمان می‌پردازند و بیش از ۹۷ درصد رضایت‌مندی وجود دارد.

در این مراسم خبرنگار دیارمیرزا از دکتر برزیگر پرسید: «از آن جایی انجام آنژیوگرافی برای بیمارانی که دچار سکته قلبی شده اند بسیار حیاتی هست چرا اخیرا صف آنژیوگرافی بیمارستان حشمت طولانی شده تا جایی که بیماران به علت استرسی که دارند مجبورا هر طور شده چندین میلیون تومان بیشتر هزینه کرده و به بخش خصوصی مراجعه کنند؟ باتوجه به درآمدزایی بالای بیمارستان حشمت چرا تاکنون دستگاه های آنژیوگرافی بیشتری خریداری نشده است؟» رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در پاسخ به این سوال گفت: سئوال بسیار خوبی پرسیده اید. در ابتدا باید اذعان کنم که حق مردم گیلان بیشتر از وضعیت فعلی است اما ما تلاشمان را می کنیم تا دستگاه های بروزتری خریداری نماییم و بزودی چند دستگاه ساخت آلمان خریداری خواهیم کرد.

رانت ویژه آقای فرماندار برای نماینده در گیلان

نامه محرمانه فرماندار یکی از شهرستان های استان گیلان به بخشداران و شهرداران آن شهرستان در خصوص مصدایق مجاز نصب بنر حاوی نکات جالبی است. در حالیکه در این نامه به مصوبه شورای تامین اشاره شده پس از مجاز بودن نصب بنر رتبه های برتر علمی و ورزشی در سطح کشور و جهانی ,نصب پارچه نوشته و بنر« گزارش کار نماینده شهرستان» نیز مجاز شمرده شده که این مساله در جای خود می تواند جالب باشد. با توجه به نزدیکی به انتخابات مجلس و رنگ و بوی سیاسی اکثر پارچه نوشته ها شاید این رانت فرماندار شهرستان به آقای نماینده سبب واکنش دیگر کاندیداها شود.

photo_2015-08-11_21-09-24

 

 

جنجال هدیه به فاطمه شیرزاد در جلسه شورا

 

در آخرین جلسه شورای شهر رشت و در غیاب عباس صابر در حالیکه ریاست شورا برعهده محمود باقری خطیبانی نائب رئیس شورا قرار گرفته بود از فاطمه شیرزاد عضو رسانه ای شورای شهر رشت با اهدای یک سکه بهار آزادی و همچنین خبرنگاران حاضر در صحن شورا با اهدای کارت هدیه صدهزار تومانی توسط نائب رئیس شورا تجلیل بعمل آمد و اختلاف رقم هدیه اعطایی به عضو شورا و خبرنگاران موجب دلخوری برخی خبرنگاران را فراهم آورد. اما فاطمه شیرزاد بلافاصله طی نامه ای خطاب به عباس صابر رئیس شورای شهر رشت نوشت:«با توجه به اینکه هدیه مذکور مصوبه شورا ندارد و طبق مقررات مغایر با قانون است با احترام هدیه مذکور به شورای اسلامی شهر از طرف اینجانب برگشت داده می‌شود و خواهشمند است مراحل قانونی و حذف خرید به نام اینجانب انجام پذیرد.»

اگر چه تقدیر از خبرنگاران توسط مسئولان امری پسندیده و شایسته است اما همگان باید بپذیرم که احترام به قانون و رعایت آن از همه چیز مهم تر است.ضمن قدردانی از فاطمه شیرزاد از بابت عودت هدیه مذکور با توجه به اینکه محمود باقری خطیبانی در نطق ها و مصاحبه های خود همواره بر رعایت قانون و حفاظت از بیت المال تاکید داشته ,شایسته است توضیحات شفافی در این خصوص که چرا بدون مصوبه شورا اقدام به خرید سکه شده است ارائه نماید.از سوی دیگر از آنجایی که درست دقایقی بعد از اتمام جلسه شورا شاهد برگزاری همایش تجلیل از خبرنگاران توسط شورا و شهرداری رشت بوده ایم لزوم اطلاع رسانی در خصوص دلایل توجیهی برای پرداخت هدیه به خبرنگاران نیز حس می شود.

photo_2015-08-11_20-16-33

 

شهردار کوچصفهان به دادگاه معرفی شد

رییس حفاظت محیط زیست شهرستان آستانه اشرفیه  گفت: شهرداری کوچصفهان به دلیل تخریب محیط زیست از طریق برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه سفیدرود در حوزه شهرستان آستانه اشرفیه به دادگاه معرفی شد.

ابراهیم غلامی افزود: طی بازدید انجام شده توسط کارشناسان حوزه پایش اداره حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه، مشاهده شد که شهرداری کوچصفهان بیش از حجم  مجاز در مجوز صادر شده، به برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه سفید رود  و تخریب محیط زیست اقدام کرده است.

وی اظهار کرد: پس از تخلف شهرداری کوچصفهان، اداره حفاظت محیط زیست با اعلام جرم علیه شهردار، خواهان  پیگرد قانونی متخلفین توسط مرجع قضایی شد./ایلنا

شکایت محیط زیست از شهرداری لنگرود

ناصر احمدی‌شاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لنگرود با اشاره به وضعیت جایگاه زباله‌های این شهرستان اظهار کرد: محیط زیست شکایتی مبنی بر تخلیه زباله این شهر غیر از جایگاه زباله را در دادسرا مطرح کرده است.

وی با بیان اینکه شهردار باید پاسخگوی شکایت محیط زیست باشد، افزود: اکنون وضعیت دپوی زباله شهر لنگرود صفر بوده و جایگاه زباله سم‌پاشی و میکروب‌زدایی شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر لنگرود از پیگیری برای در نظر گرفتن جایگاه جدید و موقت برای دفن زباله این شهر خبر داد و گفت: برای انتقال جایگاه زباله نشستی با محیط زیست برگزار شد و خواستار همکاری در زمینه پیدا شدن منطقه‌ای شدیم که شرایط زیست‌محیطی را داشته باشد تا در آینده با معضل شیرابه زباله مواجه نشویم.

وی جایگاه فعلی دفن زباله لنگرود را در منطقه «آلمان‌لنگه» اطاقور عنوان کرد و افزود: در جلسه‌ای که رئیس شورای شهر لنگرود با تهران داشت نوید احداث یک کارخانه بازیافت زباله در لنگرود داده شد.

هشدار قاطع نماینده رشت به نماینده اردبیل در خصوص آستارا

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: اظهارات نماینده اردبیل درباره حوزه استحفاظی شهرستان مرزی آستارا بیشتر به شوخی شبیه است.

جبار کوچکی‌نژاد در واکنش به اظهارات برخی از نمایندگان استان اردبیل درباره حوزه استحفاظی شهرستان مرزی بندر آستارا، اظهار کرد: در کمال تعجب و تأسف برخی از نمایندگان استان اردبیل برای چندمین بار سخنانی را در باره حوزه استحفاظی شهرستان مرزی بندر آستارا بیان می‌کنند که هر بار مسئولان گیلانی قاطعانه پاسخ اینگونه سخنان را داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این سخنان در آستانه انتخابات مجلس شائبه‌هایی را برای مردم حوزه انتخابیه آنها ایجاد می‌کند، افزود: مردم به این مسایل حساس هستند و بنده به نمایندگان مردم شریف استان اردبیل در مجلس که اینگونه مطالب را بیان می‌کنند نصیحت می‌کنم به دنبال رفع مشکلات شهرهای محروم خود باشند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به نمایندگانی که چنین سخنانی را در رسانه‌ها بیان می‌کنند توصیه می‌کنم ابتدا مشکلات شهرهای محروم خود را برطرف کنند و سپس به دنبال شهرهای خارج از حوزه استحفاظی استان خود باشند.

وی با بیان اینکه برخی از مردم شهرهای مجاور گیلان در اردبیل تمایل به الحاق به این استان را دارند، گفت: با وجود این مسئله، ما اظهار نظری در این زمینه نمی‌کنیم تا حساسیتی ایجاد نشود.

کوچکی‌نژاد خاطرنشان کرد: نمایندگانی که دنبال فرافکنی هستند و یا پایگاهی در بین مردم ندارند چنین مسایلی را مطرح می‌کنند و اظهارات نماینده اردبیل درباره حوزه استحفاظی شهرستان آستارا نیز بیشتر به شوخی شبیه است.

وی با اشاره به جایگاه ممتاز و برجسته شهرستان مرزی بندر آستارا در استان گیلان یادآور شد: مسئولان عالی استان و نمایندگان گیلان و در رأس آنها استاندار توجه ویژه‌ای به بندر آستارا دارد و عمران و آبادانی این شهرستان مرزی قابل مقایسه حتی با برخی از شهرهای گیلان نیست.


گیلان پرس/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار