فرمانده انتظامی شهرستان بهار از کشف اشیاء عتیقه مربوط به دوره اسلامی و هزاره اول در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۷۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۶ 25 February 2015

فرمانده انتظامی شهرستان بهار از کشف اشیاء عتیقه مربوط به دوره اسلامی و هزاره اول در این شهرستان خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان همدان، جمشید باقری اظهار کرد: ماموران کلانتری 11 مرکز شهرستان با توقیف و انتقال یک دستگاه خودرو پیکان با دو نفر سرنشین که به طرز مشکوکی در سطح شهر بهار در حال تردد بود، موفق به کشف 43 قطعه شیء عتیقه مربوط به دوره هزاره اول و دوره اسلامی شدند.

وی گفت: ماموران با بازرسی از داخل خودرو موفق به کشف 43 قطعه شیء عتیقه شامل 36 قطعه سکه، یک قبضه شمشیر، دو عدد گیره سرفلزی با تزئین بزکوهی و چهار شیء فلز که به طرز ماهرانه‌ای داخل خودرو جاسازی شده بود، شدند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: برای تعیین قدمت تاریخی این اشیا با اخذ دستور قضائی از کارشناس میراث فرهنگی استان دعوت به عمل آمد و در نهایت مشخص شد اشیای کشف شده شامل شمشیر با دسته قبضه بزکوهی و شیر مربوط به دوره اسلامی، دو عدد گیره فلزی با تزئین بزکوهی نیز مربوط به دوره هزاره اول و سکه‌ها و اشیای شبیه به لوازم آرایشی بدل اشیای تاریخی است.

وی با بیان اینکه پلیس با چشمانی باز ضمن تامین امنیت عمومی شهروندان، حافظ فرهنگ و تاریخ کشور بوده و فرصتی به تاراج‌کنندگان فرهنگ و تمدن غنی کشور نخواهد داد، خاطرنشان کرد: تمام اشیای کشف شده با تشکیل پرونده به میراث فرهنگی منتقل شد.

 

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار