مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: استان اردبیل 706 آزاده سرافراز دارد که در سخت‌ترین شرایط در دوران اسارت پای‌مردی و جوانمردیشان را به نمایش گذاشتند.
کد خبر: ۷۸۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸ 17 August 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی‌منصور لکورچ صبح امروز در مراسم گرامیداشت سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی اظهار کرد: در 26 مرداد ماه سال 69 ملت ایران یکی از افتخارآمیزترین روزهای خود را پشت سر گذاشت، این روز به عنوان روز غرور تمام ایرانیان در پرورش فرزندان غیرتمند و آزادگان سرافرازی که در هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن در زندان‌های مخوف رژیم بعث با وجود سختی‌ها ایستادگی کردند تا همیشه تاریخ به یادگار می‌ماند.

وی افزود: در این روز ملت ایران در کنار جشن و سرور و شعف از پیام‌آوران ایثار، جهاد، شهادت و استقامت واقعی در هشت سال دفاع مقدس استقبال کرده و برگ زرینی بر تاریخ پرفراز و نشیب این ملت با عزت افزودند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل از آزادگان به عنوان نمادهای استقامت انقلاب و پیروزی حق و حقیقت و غلبه بر کینه‌توزی‌های دشمنان یاد کرد و گفت: ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس افتخاری بس عظیم و کارنامه‌ای درخشان به وجود آوردند که در این ایام قطعا رشادت جوانان این مرز و بوم نیز به معنای واقعی نمایان شد.

منصور لکورچ تصریح کرد: در گرامیداشت 26 مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی در استان اردبیل برنامه‌های متنوعی در حال برگزاری است که ما در گرامیداشت این ایام به همراه آزادگان سرافراز در مراسم دعای توسل، گلباران مزار شهدا و دیدار با جانبازان بستری در بیمارستان ایثار عیادت کرده و بیشتر از رشادت‌ها و سرافرازی‌های آنها سخن به میان آوردیم.

این مسئول ادامه داد: در استان اردبیل بیش از 706 آزاده و 16 شهید آزاده وجود دارد که به دنبال تحمل سختی‌های مختلف در زندان‌های عراق به درجه رفیع شهادت رسیدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل افزود: همایش تجلیل از بازنشستگان و شاغلان و جنگ شادی برای آزادگان و خانواده‌های آنها در اردبیل برگزار شده و امروز نیز شاهد تجلیل از آزادگان و خانواده‌های آنها هستیم که به یقین خانواده‌های آنها در این عرصه کم نگذاشته و در عرصه استقامت و آزادگی حضور پیدا کرده‌اند.

منصور‌لکورچ با تجلیل از خانواده‌های آزادگان صبور و مقاوم که همپای فرزندان و همسران خودشان در صحنه دفاع از انقلاب حضور پیدا کردند،‌ گفت: این آزادگان رشیدمردانی هستند که برای همیشه تاریخ نام و یاد و گنجینه ارزشمند استقامت و پایداری آنها به ثبت و ضبط می‌رسد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار