تابناک: رئیس کل دادگستری استان مرکزی با تاکید بر لزوم کاهش دغدغه‌های مردم در حوزه محیط زیست افزود: باید غفلت از مشکلات و تخریب‌های ایجاد شده در محیط‌زیست را کنار بگذاریم. تشکیلات قضا بی‌شک در این راستا حامی مردم خواهد بود.
کد خبر: ۷۸۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴ 18 August 2015

به گزارش خبرگزاری تابناک مرکزی حجت‌الاسلام قاسم عبدالهی رئیس کل دادگستری استان مرکزی در نشست معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور  با وکلا و قضات و مسئولین دادگستری استان ضمن تاکید بر اینکه رویکرد دادگستری، حفاظت از حقوق بیت‌المال است، اظهار کرد: منابع طبیعی و محیط زیست متعلق به همگان است و تشکیلات قضایی وظیفه اصلی خود را حفاظت از حقوق بیت‌المال می‌داند.

وی هوای پاک و آب سالم را از حقوق اولیه همه مردم دانست و گفت: حفظ هوای پاک و آب سالم حقوق نسل آینده است و تشکیلات قضائی با معارضین به این دو حوزه اشد برخورد را داشته است.

عبدالهی وضعیت زیست‌محیطی و هوای اراک را در سال‌های گذشته مطلوب دانست و افزود: با باز شدن پای صنعت به اطراف اراک و رشد و توسعه آن وضعیت زیست‌محیطی استان مورد تهدید قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: دستگاه قضا همواره در طول مدت فعالیت خود فشارهای بسیاری را در حوزه محیط زیست متحمل شده، اما همواره استقلال خود را حفظ کرده و نسبت به حل مسائل در این حوزه اقدام کرده است، چرا که مطالبه حقوق مردم را بر خود لازم می‌داند.

وی با اشاره به خطر بروز سونامی سرطان در استان مرکزی افزود: اینکه عوامل و تحریکات تهدیدکننده زیست‌محیطی را صرفا عامل بروز بیماری‌ها در استان بدانیم درست نیست و باید در این راستا تحقیقات و مطالعات منسجم‌تری صورت بگیرد.

عبدالهی با تاکید بر لزوم کاهش دغدغه‌های مردم در حوزه محیط زیست افزود: باید غفلت از مشکلات و تخریب‌های ایجاد شده در محیط‌زیست را کنار بگذاریم. تشکیلات قضا بی‌شک در این راستا حامی مردم خواهد بود.

عبدالهی با بیان اینکه برخورد با خاطیان و تخریب‌کنندگان محیط زیست به معنی مخالفت با توسعه استان نیست، افزود: صنایع موجود در استان مرکزی، این استان را به قطب مهم صنعتی کشور تبدیل کرده است، اما باید در کنار توسعه صنعتی الزامات زیست‌محیطی نیز رعایت شود.

وی بر حضور و استفاده از نظرات NGO های زیست‌محیطی در راستای رفع مشکلات این حوزه تاکید کرد و با اشاره به بروز بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در منطقه هفتاد قله اراک، گفت: هفتاد قله یک منطقه ارزشمند زیست‌محیطی است و باید علل بروز این بیماری در این منطقه بررسی و جهت رفع کامل آن پیگیری لازم صورت بگیرد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی در پایان سخنان خود به فعالیت معادن در این منطقه اشاره کرد و افزود: در صورتی که فعالیت معادن تخریبی در این منطقه بر جای گذاشته باشد، با جدیت با این مسئله برخورد خواهیم کرد چرا که حامی حقوق محیط زیست هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار