استفاده از ظرفیت‌های کرمان برای صادرات فرآورده‌های سوختی؛
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان بر لزوم قوی‌تر کردن ارتباطات صادرات سوختی با کشورهای همسایه تاکید کرد و گفت: «استان کرمان ظرفیت خوبی به دلیل نزدیکی به بازارهای کشورهای پاکستان و افغانستان در بحث صادرات مخصوصا صادرات مواد سوختی دارد و با صادرات مواد سوختی می‌توانیم از قاچاق سوخت به‌صورت چشم‌گیری جلوگیری کنیم».
کد خبر: ۷۹۲۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۲ 29 October 2019

به گزارش تابناک کرمان بنابر اعلام روابط عمومی استانداری کرمان، محمدعلی دهقان در جلسه‌ی کارگروه توسعه صادرات استان کرمان با محوریت گازوییل با اشاره به مزیت‌های استان کرمان در برخی کالاهای صادراتی، اظهار کرد: «استان کرمان در سال‌جاری حدود ۵۷۰ میلیون دلار صادرات غیرنفتی داشته است».

کرمان به افغانستان و پاکستان سوخت صادر می‌کند
وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان کرمان و نزدیکی آن به بازارهای کشورهای افغانستان و پاکستان ادامه داد: «استان کرمان ظرفیت خوبی به دلیل نزدیکی به بازارهای کشورهای پاکستان و افغانستان در بحث صادرات مخصوصا صادرات مواد سوختی دارد و با صادرات مواد سوختی می‌توانیم از قاچاق سوخت به‌صورت چشم‌گیری جلوگیری کنیم».
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان بر لزوم قوی‌تر کردن ارتباطات با کشورهای همسایه تاکید کرد و افزود: «برخی از استان‌های دیگر صادرات مواد سوختی در برنامه یا در حال انجام دارند اما متاسفانه فعالیت استان کرمان صفر است این درحالی است که هزینه‌‌ی حمل‌ونقل سوخت به این کشورها از استان کرمان ارزان‌تر خواهد بود».
وی اظهار کرد: «باید میزان استفاده‌ی گاز مایع در کشورهای پاکستان و افغانستان مورد بررسی قرار گیرد و بخش خصوصی می‌تواند صادرات گاز مایع را در دستور کار قرار دهد».
دهقان بیان کرد: «اداره گمرک مجوز لازم برای صادرات انواع مواد سوختی را دریافت کند همچنین شرکت‌ فرآورده‌های سوختی استان کرمان هماهنگی لازم به‌منظور تامین سوخت مورد نیاز صادرکنندگان استان را به عمل آورد».
سرپرست هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان تاکید کرد: «کلیه‌ی نهادهای مرتبط در استان همه‌ی تلاش خود را به‌منظور صادرات تا میزان یک میلیون لیتر در روز تا آخر سال ۹۸ به‌کار گیرند».
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه‌ی کرمان نیز در این جلسه گفت: «مجوز صادرات سوخت توسط امور بین‌الملل وزارت نفت صادر می‌شود؛ ضمن‌این‌که نفت و گاز معمولی و یورو داریم و عمده‌ی نفت و گاز در سطح استان کرمان از نوع یورو است».
فضل‌الله اکبری با بیان این‌که سه پایانه‌ی نفتی در استان کرمان داریم، اضافه کرد: «آمادگی همکاری با صادرکنندگان سوخت را داریم زیرا یکی از مزایای این صادرات ایجاد اشتغال است. اما باید مدنظر داشت که سازمان استاندارد و گمرک پای کار بیایند».
وی با تاکید برآن‌که به دنبال فراهم کردن شرایط هستیم، اظهار کرد: «به دلیل مقرون به‌صرفه بودن این مهم حتما سرمایه‌گذران زیادی ورود پیدا خواهند کرد و امکان دارد صادرکنندگان سوخت در استان‌های دیگر به دلیل بعد مسافت این استان با مرز ادامه‌ی فعالیت خود را در استان کرمان انجام دهند».

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار