استاندار ایلام:
استاندار ایلام گفت: اعتبارات تعمیر و تجهیز فضاهای آموزشی استان ایلام تامین شود.
کد خبر: ۷۹۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۶ 19 August 2015

به گزارش تابناک ایلام، به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، محمدرضا مروارید در چهارمین نشست شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: در بحث توازن بین رشته‌ای نباید به دانش آموزان فشار وارد شود و علی رغم میل باطنی، آنها را وادار به تحصیل در یک رشته خاص کرد.

وی افزود: توسعه رشته‌ها باید با نیازسنجی و آینده نگری و بر اساس ظرفیت و قابلیت‌های استان در حوزه‌های مختلف همراه باشد.

استاندار ایلام با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص ریشه کنی بی‌سوادی عنوان کرد: ریشه کنی بی‌سوادی نیازمند شناسایی افراد بی‌سواد و داشتن اطلاعات کافی در این زمینه و همکاری و هماهنگی بین دستگاه های مرتبط است تا بتوان برا اساس آن برای این قشر از جامعه برنامه ریزی مدونی را ارائه داد.

وی گفت: فرهنگیان در پرورش استعدادهای فطری و شکوفایی توانمندی‌های ذاتی دانش‌آموزان بسیار مؤثر هستند؛ سابقه آموزش و پرورش و تلاش معلمان در کشور ایران و خیلی از کشورهای دیگر نشان داده است که اگر آموزش و پرورش با تمام اجزا و عناصرش در مسیر خدمت به مردم و توسعه و آبادانی همه جانبه کشور قرار گیرد، شاهد پیشرفت کشور در تمام ابعاد خواهیم بود.

مروارید با تاکید بر آموزش رایگان اتباع خارجی در استان از آموزش و پرورش خواست تا طبق سنوات گذشته شرایط لازم را برای تحصیل رایگان این قشر که میهمان جمهوری اسلامی بوده و قرابت‌های فرهنگی مذهبی زیادی با ایران دارند را فراهم آورد.

وی خاطرنشان کرد: در استان ایلام هشت تبعه کشور افغانستان و 522 نفر عراقی در سال تحصیلی گذشته مشغول به تحصیل بوده‌اند که پیش بینی می‌شود همین تعداد نیز امسال مشغول به تحصیل شوند.

استاندار ایلام با اشاره به کنگره عظیم اربعین و ورود میلیونی زوار به مهران و استفاده از امکانات سخت افزاری آموزش و پرورش ابراز داشت: برنامه‌ریزی آموزشی در شهرستان مهران باید به گونه‌ای باشد تا به کمیت و کیفیت محتوای آموزشی خللی وارد نشود.

وی در خصوص تعمیر و تجهیز مدارس این شهر که در این ایام مورد استفاده قرار می‌گیرد بیان کرد: ضروریست تا همزمان با ارادت خاصی که مردم استان ایلام خدمت ابا عبداله داشته و با دل و جان در این مسیر گام بر می‌دارند اعتبارات تعمیر و تجهیز فضاهای آموزشی هم برای استفاده آموزشی و هم برای اسکان زوار ارائه شود که تلاش داریم از بودجه استانی و سهم شهرستانی این اعتبار را تامین نمائیم تا آموزش و پرورش نیز در راستای رسالت خود دچار مشکلی نشود.

مروارید در مورد چالش بین بهزیستی و آموزش و پرورش بر سر پیش دبستانی تصریح کرد: در استانهایی که جمعیت کم است دوره‌های پیش دبستانی‌ها صرفه اقتصادی ندارد ضروریست تا این مکان‌ها با همکاری و همیاری دو دستگاه مدیریت شود.

وی گفت: مرجع صدور مجوز و نظارت بر تمام مهدهای کودک و دوره پیش‌دبستانی تا 4 سال با بهزیستی و 4 تا 6 سال بر عهده آموزش و پرورش باشد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار