خلیل حیدری در گفتگو با تابناک:
مدیر کل گمرکات استان کرمانشاه، گفت: واردات کالاگمرکات استان،پرویز خان، خسروی و پاوه نسبت به سال گذشته، افزایش داشته است.
کد خبر: ۸۰۰۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ 25 November 2019

 

خلیل حیدری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در ۷ ماهه سال جاری ۶۴۴ میلیون و ۹۳۵ هزار و ۶۴ دلار کالا با وزن یک میلیون و ۵۲۶ هزار و ۶۴۱ تن در گمرکات کرمانشاه، پرویزخان، خسروی و پاوه اظهار و صادر شده است. این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۲۳ درصد و از جهت وزن ۲۸ درصد کاهش داشته است.

 وی در خصوص واردات کالا خاطر نشان کرد: کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان در ۷ ماهه سال جاری ۳۷ میلیون و ۸۲۷ هزار و ۸۶۶ دلار به وزن ۱۸ هزار و ۴۴۱ تن است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۱۳۶ درصد و از حیث وزن ۱۲۶ درصد افزایش داشته است.

 مدیر کل گمرکات در خصوص آخرین پروژه گمرکات خاطر نشان کرد: پروژه مرز پرویز خان که با ارائه طرح جریان حرکتی کامیون های ایرانی و عراقی از سوی اداره کل گمرکات بود در حال انجام است.

 

وی افزود: گرچه فعالیت تجاری در مرزها ادامه دارد و اقلام صادراتی نیز به آن اضافه می شود اما این پروژه در حال انجام است و مشکل چندانی در این خصوص نداریم، قدری در زمان بندی به مشکل برخوردیم که روندی طبیعی است و ایراداتی از سوی مسئولان استانی بر پروژه لحاظ گردید.

 

این مسئول در خصوص بهره برداری و نتیجه کار، عنوان کرد: نتیجه به عوامل زیادی بستگی دارد، علیرغم اینکه مسئولان قول دادند در هر صورت پروژه پرویزخان را تعطیل نکنند اما به مسائل مالی، شرایط محیطی و منطقه‌ای مرتبط است. در صورتی که این مسائل را حل کنیم در یک بازه زمانی مناسب به نتیجه خواهیم رسید.

 

 

حیدری در پایان یادآور شد: ایراداتی از دیدگاه فنی و عمرانی بر پروژه وارد بود که علی رغم نگاه گمرکی که در این امر داشتیم ایرادات را مورد توجه قرار دادیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار