کد خبر: ۸۰۷۳۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲ 21 December 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ در روز شنبه ۲۳/آذرماه/۱۳۹۸ مراسم تجلیل از آیت الله آقای حاج شیخ محمدباقر قدوسی در مسجد جامع مشکین دشت، پایگاه تبلیغی چهل ساله ایشان، برگزار گردید.

 اما این مراسم متفاوت با تجلیل از بزرگان بلاد دیگر بود، زیرا که البرز همه چیزش با جاهای دیگر متفاوت است و این برنامه هم از آن قاعده کلی ویژه البرز مستثنی نبود و مراسم تجلیل یاد شده تفاوت چشمگیر با تجلیل ها داشت.

تفاوت از این حیث که مسئولین حضور نداشتند و به برنامه اهمیت ندادند و با بی توجهی تمام از کنار آن گذشتند.

در استان البرز اولین بار بود از یک عالم دینی و شخصیتی خدوم و مردمی تجلیل می شد که مورد بی مهری مسئولین قرار گرفت و در مراسم حضور نیافتند.
رهبر فرزانه انقلاب فرمودند: “تجلیل از علما تجلیل از معارف حقیقی الهی است.”
معظم له؛ در دیدار با اعضای کنگره بزرگداشت آیت الله تألهى بر استفاده نوجوانان از وجود عالمان دینی خوب تاکید کردند.
آیت الله قدوسی ابوالشهید، امین و محبوب مردم، و دارای سابقه خدمات خالصانه و صادقانه چهل ساله در کرج هستند.
ایشان در مدت حضور ارزشمند خود در کرج، دوران حیات طیبه عمر شریف خویش را سپری کردند و با استفاده از ذخائر علمی اندوخته درحوزه های علمیه مشهد مقدس و نجف اشرف توانستند منشأ آثار و برکاتی ماندگار باشند. و در طول چهل سال اقامت در کرج بدون توقع و چشم داشت مادی به تبلیغ دین و اقامه و احیاء نماز وترویج سنت حسنه پیامبر(صلی الله علیه و آله) و اهل بیت (علیهم السلام) با الهام از شعار جاودانه پیامبر(ص) ” اِن اَجرِیَ اِلّا عَلَی الله” پرداختند و خالصانه معلم اخلاق و مربی آشناسازی مردم با اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بودند.
این عالم وارسته حافظ بخش اعظم قرآن و بسیاری از احادیث و روایات معصومین(ع) وحافظ بسیاری از ادعیه مأثوره از جمله زیارت جامعه کبیره و زيارت عاشورا و دعاي كميل و.. هستند.
عالمی اهل تَهَجُّد و بُكاء و در اكثر ايام روزه دار و ولایی و ساده زیست بدون استفاده ازبیت المال و وجوه شرعی بوده اند.
روحانی بزرگواری که پس از گذشت چند سال از فوت والدین خود هنوز از آنان با تجلیل و تکریم یاد می کند و با یاد آنان اشک ارادت در چشمانش حلقه می زند. و در تربیت اولا و پرورش فرزندانی مومن و ولایت مدار و خدوم به جامعه، یک پدر موفق و نمونه است.
عزیزی که در یتیم نوازی و دست گیری بینوایان زبانزد است و در کارخیر دست گشاده و پر بخشش دارند.
نگارنده که توفیق چند سفر حج و عمره در معیت ایشان را داشته و ایام زیادی با وی همسفر و هم اتاق بوده ام در یک کلام باید بگویم که حاج آقای قدوسی را عالمی “تارک هوی” یافتم و در رفتار و گفتارشان جز رضای الهی ندیدم و در موارد فراوانی از خود گذشتند و از فرمان خداوند و اجرای دستورات الهی نگذشتند.
خداوند به ایشان و امثالشان طول عمر با عزّت عنایت فرماید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار