به مناسبت سالروز ولادت حضرت زینب (س)
در همایش زینبیون از بانوان حرم ساز استان در ارومیه تجلیل شد.
کد خبر: ۸۱۰۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۹ 02 January 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ی ارومیه در این همایش با بیان اینکه نمادی شاخص و متعالی تر از اهل بیت در زمینه شعائر الهی وجود ندارد گفت: حرکت بانوان استان در زمینه کمک به بازسازی عتبات عالیات نشانگر تقوای قلبی آنان است.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی با تبریک ولادت حضرت زینب(س) ادامه داد: حضرت زینب (س) شخصیت بسیار بزرگواری داشتند و پیام رسان جریان نهضت کربلا بودند و امید است بانوان استان نیز در این مسیر گامخای موثری بردارند.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان‌غربی هم در این همایش گفت: مردم این استان، حدود هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای بازسازی عتبات عالیات در کربلا، نجف، سامرا، کاظمین و سوریه کمک کرده‌اند که این رقم قابل مقایسه با کمک های انجام شده در سال های گذشته نیست.
حسینی افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش دارد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال یک‌هزار میلیارد ریال کمک مردمی جمع‌آوری شود.
وی با اشاره به اینکه این استان رتبه ششم کشوری را در بازسازی این اماکن مقدسه به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: این در حالی است که در سال ۱۳۹۵ آذربایجان غربی در رتبه سی‌ام قرار داشت.
وی با بیا اینکه سهم آذربایجان‌غربی از بازسازی اعتاب مقدسه در سال جاری ۲ هزار متر مربع است که یک‌هزار متر مربع آن صحن حضرت زهرا (س) بوده و به اتمام رسیده است افزود: همچنین بازسازی یک‌هزار متر مربع از صحن عقیله بنی‌هاشم در کربلا بر عهده آذربایجان‌غربی است که ۴۰ میلیارد ریال برای آن هزینه برآورد شده‌است.
وی با اشاره به فعالیت‌های استان در بازسازی عتبات‌عالیات افزود: بازسازی یک‌هزار متر مربع از صحن ۲۲۰ هزار مترمربعی حضرت زهرا (س) و یک‌هزار مترمربع از صحن ۱۶۴ هزار مترمربعی عقیله بنی هاشم (س) در نجف اشرف بر عهده آذربایجان‌غربی است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار