کد خبر: ۸۱۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶ 23 August 2015

رشت - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان گفت: طرح تحول نظام سلامت کار ارزشمند دولت تدبیر و امید است.
[طرح تحول نظام سلامت، کار ارزشمند دولت تدبیر و امید است]

انوش برزیگر روز یکشنبه در مراسم روز پزشک در سالن اجتماعات مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) رشت افزود: این طرح بزرگ بهداشت و درمان و نظام سلامت در کشور در کاهش هزینه های درمانی از سوی مردم بسیار موثر بوده است.
وی با اشاره به اجرای موفق این طرح در استان گیلان اظهار کرد: دسترسی عادلانه مردم به ویژه در مناطق محروم، کاهش هزینه های درمانی از جیب مردم و توسعه ، جذب و ماندگاری پزشک متخصص از اهداف اجرای این طرح است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان در رابطه با اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع خاطر نشان کرد: این طرح نیز از اقدامات خوب انجام گرفته است.
وی ضمن تبریک سالروز بزرگداشت شیخ الرئیس ابن سینا و روز پزشک تصریح کرد: این روز بهانه ای است که از تلاش های ارزنده پزشکان پرتلاش و حافظان سلامت جامعه تقدیر شود.
وی بیان داشت: سلامت جسم و روح انسان ها در جوامع بشری از دیرباز مرهون تلاش کسانی است که با دستان مهربان و دم مسیحایی خویش، جان بیماران را به مدد الطاف الهی حیاتی دوباره می بخشند و درد و رنج را از جسم و روان دردمندان می زدایند.

* بیمار در بخش دولتی، دغدغه ای جزء رنج بیماری ندارد
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت، بیمار در بخش دولتی ، دغدغه ای جزء رنج بیماری ندارد.
محمدتقی آشوبی نیز در مراسم روز پزشک در بیمارستان الزهرا رشت افزود: حفاظت مالی از مردم با کاهش پرداختی از جیب آنها، بهبود عدالت در دسترسی خدمات درمانی و ارتقاء کیفیت هتلینگ (اقامت و خدمات) در بیمارستان ها از جمله برنامه ها در اجرای این طرح است.
وی اظهار داشت: خرید و تهیه 33 دستگاه دیالیز برای مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان های سطح استان، تجهیز و راه اندازی پنج پایگاه اورژانس جدید نوسازی 676 تخت بیمارستانی و ساخت 32 خانه بهداشت از جمله کارهای انجام شده طی یک سال اخیر است.
وی با اشاره به تلاش های انجام گرفته در اجرای طرح تحول نظام سلامت اظهار کرد: در اجرای موفق این طرح، اقدامات زیادی از جمله تشکیل جلسات هفتگی ستاد اجرایی دانشگاه از شروع طرح تاکنون، برگزاری جلسات اجرایی در بیمارستان ها و مراکز آموزشی درمانی، برگزاری جلسات توجیهی برای کلیه مدیران و کارکنان در رده های مختلف در راستای اجرای بهینه این طرح انجام گرفت.
آشوبی در ادامه توسعه اورژانس هوایی کشور را از دیگر برنامه ها در اجرای طرح تحول نظام سلامت عنوان و بیان کرد: نشست و اقدامات لازم در این رابطه انجام گرفته و قرار بر این است تا اورژانس هوایی در آستارا فعال شد.
طرح تحول نظام سلامت با رویکرد حفاظت مالی از مردم، ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات سلامت و ارتقاء کیفیت خدمات بهداشتی درمانی از 15 اردیبهشت 93 به اجرا درآمد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار