رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: در قالب طرح تحول نظام سلامت بیش از 10 هزار مترمربع فضای جدید بهداشتی و درمانی و بیمارستانی در استان اردبیل کلنگ‌زنی می‌شود.
کد خبر: ۸۲۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹ 24 August 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد پورفرضی صبح امروز در مراسم تجلیل از پزشکان نمونه استان اردبیل با ارائه گزارشی از اجرای طرح تحول سلامت اظهار کرد: در قالب بسته ترویج زایمان طبیعی ما با یک افزایش 13.5 درصد در زایمان طبیعی و کاهش سزارین روبه‌رو هستیم به طوری که 10 هزار زایمان طبیعی رایگان در این استان در یک سال اخیر اتفاق افتاده است.

وی افزود: با هدف ماندگاری پزشکان در مناطق محروم 78 پزشک متخصص و فوق تخصص را در مناطق محروم جذب کردیم که برای اجرای این بسته تحول سلامت 2.6 میلیارد تومان هزینه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل حضور 24 ساعته پزشکان متخصص را در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی یادآور شد و گفت: نیاز اصلی ما در این زمینه که 74 پزشک متخصص و فوق تخصص بود تامین شده و در قالب این بسته طرح تحول سلامت 3 میلیارد تومان هزینه شده است.

پورفرضی بیان کرد: در مورد ارتقای هتلینگ و کیفیت بیمارستان‌ها، ‌تخت‌های بستری، میزهای غذاخوری و سایر تجهیزات و امکانات مورد نیاز اقدامات خوبی انجام شده به طوری که با صرف 5.6 میلیارد تومان 25 درصد از تخت‌های بیمارستانی در این استان نوسازی شده است.

این مسئول کلینیک‌های ویژه تخصصی و فوق تخصصی را یادآور شد و گفت: بیش از 300 هزار نفر در یک سال اخیر در این کلینیک‌ها پذیرش و مداوا شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ادامه داد: در این کلینک‌‌ها پزشکان با تعرفه دولتی ارائه خدمات می‌کنند که ما سه کلینیک ویژه را به هشت کلینیک ارتقاء دادیم تا در شهرهای مختلف امکان ارائه خدمات فراهم آید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اعلام اینکه در این یک سال با صرف بیش از 60 میلیارد تومان سعی کردیم در حوزه تحول سلامت به کاهش هزینه‌های مردم و ایجاد رضایتمندی در بین آنها بیشتر کمک کنیم، گفت: در حال حاضر 91.5 درصد رضایتمندی مراجعان به مراکز بیمارستانی و درمانی را در اجرای طرح تحول سلامت شاهد هستیم.

کمبود فضای آموزشی و درمانی چالش جدی اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود مهمترین چالش حوزه علوم پزشکی استان اردبیل را کمبود فضای آموزشی، پژوهشی و بیمارستانی اعلام کرد و افزود: این کمبودها سبب شده است تا ما در ارائه خدمات پزشکی و درمانی با تنگناهایی روبه‌رو شویم.

پورفرضی با بیان اینکه تا پایان امسال سه بیمارستان امام پارس‌آباد، رادیوتراپی و مرکز اورژانس استان به همراه پنج مجموعه دیگر بهداشتی و درمانی که در فضای 12 هزار مترمربع در حال اجرا است به سرانجام می‌رسد، تصریح کرد: قطعا با کلنگ‌زنی 10 هزار مترمربع فضای جدید بیمارستانی و بهداشتی درمانی زمینه برای ارائه خدمات بیشتر فراهم خواهد شد.

وی یادآور شد: از جمله این فضاها شامل پنج کلینیک ویژه با مساحت 5 هزار و 700 مترمربع، بلوک زایمانی در فضای هزار و 200 مترمربع، گسترش فضاهای بیمارستانی به مساحت هزار و 350 مترمربع و مرکز غربالگری تشخیص سرطان در دو شهر اردبیل و پارس‌آباد به فضای هزار و 700 مترمربع است که تا آخر امسال مقدمات آغاز و اجرایی شدن آن فراهم می‌آید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا آخر امسال 20 تخت ویژه را در سطح استان راه‌اندازی کنیم و در کنار آن با همراهی مسئولان استانی سعی بر آغاز عملیات احداث بیمارستان 500 تختخوابی در مرکز استان است که می‌تواند بخشی از کمبود فضای پزشکی و درمانی ما را برطرف کند.

پورفرضی با قدردانی از تلاش و همت پزشکان و حضور موثر آنها در صحنه‌های مختلف گفت: این گسترش برنامه‌ها و فعالیت‌ها بدون حضور پزشکان به عنوان عنصر اصلی در تحول نظام سلامت بی‌نتیجه خواهد بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار