سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: تمام امکانات و ظرفیت‌ها را برای تامین نیاز استان به اقلام بهداشتی مانند الکل، ماسک و مواد ضدعفونی کننده به کار شده است.
کد خبر: ۸۳۰۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۳ 10 March 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: ظفر افشون با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در استان فارس تا بیستم اسفند ماه، عنوان کرد: با توجه به اهمیت تامین اقلام ضد عفونی محافظتی و الکل در مقابله با شیوع کرونا شناسایی نیاز استان به الکل، مواد ضدعفونی، دستکش یکبارمصرف و ماسک توسط دانشگاه علوم پزشکی انجام شد.

او با بیان اینکه در مرحله بعد شناسایی واحد‌های تولیدی در زمینه تولید لوازم بهداشتی، مواد ضدعفونی کننده و واحد‌های تولید ماسک و دستکش یکبار مصرف و احصاء مشکلات واحد‌های مذکور و تلاش در جهت رفع مشکلات آن‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شد، افزود: در این راستا مقرر شد واحد‌های تولیدی فعال در زمینه تولید این اقلام را به حداکثر ظرفیت برسانند.

معاون استاندار فارس همچنین اعلام فراخوان به منظور شناسایی همه سرمایه گذاران اعم از واحد‌های صنعتی، سمن‌ها، موسسات خیریه، نهاد‌ها و افرادی که در امر تهیه اقلام بهداشتی اثر گذار هستند را از دیگر اقدامات انجام شده از سوی معاونت اقتصادی برشمرد و اظهار کرد: در این راستا تعدادی از واحدها، شناسایی و بازدید میدانی توسط استاندار محترم و مدیران دستگاه‌های مربوطه از واحد‌های مذکور صورت گرفت و دستور تغییر خط تولید در اسرع وقت داده شد.

افشون همچنین ادامه داد: بانک‌ها موظف شده اند تسهیلات لازم به منظور تامین مالی این واحد‌ها را تامین کنند.

برگزاری مستمر جلسات هماهنگی با مسئولیت سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و مدیریت تولید نیاز‌های استان و درخواست همکاری از همه گروه‌ها و NGO‌ها و دادگستری استان فارس از دیگر اقداماتی است که به گفته ظفر افشون در روز‌های گذشته انجام شده است.

او یادآور شد: مقرر شد تولیدات الکل دو کارخانه فعال به روش جاری (صدور حواله از سوی وزارت بهداشت) توزیع شود این در حالی است که در گذشته بیش از ۵۰ درصد تولید این دو کارخانه به خارج از استان ارسال می‌شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با اشاره به نیاز شدید استان به الکل و کافی نبودن ظرفیت تخصصی که وزارت بهداشت برای واحد‌های تولیدی استان در نظر گرفته است، بیان کرد: مقرر شد همه واحد‌های تولیدی الکل موردنیاز خود را از طرق مختلف از جمله خارج از استان یا کشور، تامین کنند و همچنین تلاش شود تا دو واحد تولید الکل فسا و سپیدان که تعطیل هستند نیز به چرخه تولید باز گردند.

معرفی واحد‌های صنعتی تولید کننده مواد ضدعفونی و میزان الکل موردنیاز به معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جهت صدور حواله‌های تخصیص الکل، بازدید‌های مکرر و منظم از واحد‌های تولید الکل طی روز‌های گذشته شهرستان‌های فسا، جهرم، اقلید و سپیدان، ارسال تیم فنی جهت بررسی و رفع ایراد کارخانه تولید الکل فسا از جانب سازمان صنعت معدن تجارت، توزیع ۲۵۰۰۰ لیتر الکل موجود در استان توسط دانشگاه علوم پزشکی به واحد‌های تولید مواد ضدعفونی کنند. افزایش ظرفیت روزانه تولید محلول و ژل ضدعفونی کننده به میزان ۹۱ تن درحالیکه قبلاً این میزان صفر بوده است.

افزایش تولید پد الکلی، ماسک، دستکش پلاستیکی یکبارمصرف و دستکش جراحی لاتکس به میزان ۸۷ درصد تا حدود ۳۰۰ درصد از دیگر اقداماتی است که به گفته ظفر افشون، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس توسط معاونت مطبوعش در راستای مقابله با کرونا در استان فارس انجام و یا بر روند انجام آن‌ها نظارت شده و این تلاش‌ها همچنان ادامه دارد.

برچسب ها: فارس ، کرونا ، الکل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار